PKO BP chce wyjść z ZenCard także poza Polskę

PKO BP chce wyjść z ZenCard także poza Polskę
PKO Bank Polski - Logo (źródło: PKO BP S.A.)
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Jeśli technologia, wdrażana przez ZenCard - narzędzie do marketingu transakcyjnego i budowania lojalności w handlu - sprawdzi się w Polsce, PKO Bank Polski będzie chciał rozwijać ten projekt w kolejnych krajach, poinformował dyrektor pionu strategii i transformacji cyfrowej w PKO BP Szymon Wałach.

Szymon #Wałach z #PKOBP na #PEF2018: chcielibyśmy rozwijać #ZenCard także poza Polską #banki @lsepbs @PKOBP

– Jesteśmy w trakcie procesu opatentowywania technologii ZenCard. Może ona być użyta nie tylko w Polsce, ona jest uniwersalna. Terminale mamy na całym świecie i jeśli ta technologia sprawdzi się w Polsce, co musimy potwierdzić, to możemy rozwijać ją także za granicą – powiedział Wałach w kuluarach VII edycji Polish Economic Forum 2017 (PEF) w Londynie, zorganizowanego przez polskich studentów z London School of Economics (LSE), zrzeszonych w „LSE SU Polish Business Society”.

– Na jakich rynkach mógłby rozwijać się ZenCard – to rola dla zespołu tej spółki. Pierwszy krok w tym kierunku został już wykonany – pod koniec 2017 roku ZenCard został laureatem konkursu startupowego w Finlandii i rozpoczął prace nad wdrożeniem swojej technologii dla klientów firmowych największego fińskiego banku – dodał dyrektor.

Platforma do tworzenia programów rabatowo-lojalnościowych

PKO BP sfinalizował zakup ZenCard Sp. z o.o. – cyfrowej spółki, której produktem jest platforma umożliwiająca wirtualizację kart lojalnościowych – w styczniu 2017 r.

ZenCard jest istniejącym od listopada 2013 roku startupem technologicznym. Spółka zbudowała zaawansowaną technologicznie platformę do tworzenia przez sprzedawców programów rabatowo-lojalnościowych, umożliwiającą jednocześnie wirtualizację kart lojalnościowych. Istotą ZenCard jest nagradzanie klienta za zakupy, jednocześnie maksymalnie upraszczając proces. Rozwiązanie ma za zadanie ułatwić firmom prowadzenie programów lojalnościowych i obniżyć koszty wdrożenia tego typu działań. Dzięki temu, programy lojalnościowe mogą stać się popularne nie tylko wśród dużych sieci handlowych i usługowych, ale także wśród mniejszych przedsiębiorców. Rozwiązanie pozwoli także małym firmom mierzyć aktywność swoich klientów i celniej oceniać potrzeby swoich klientów, wyjaśnił bank.

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 296,9 mld zł na koniec 2017 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.

Źródło: Tomasz Oljasz, ISBnews