PKN Orlen: poza Polska Press nie planujemy przejmowania innych mediów
PKN Orlen nie ma żadnych planów na przejmowanie innych mediów. Koncentrujemy się na rozwoju aktywów wspierających sprzedaż, które już funkcjonują, albo zgodnie z zapowiedziami, będą częścią Grupy Orlen, czyli spółek Sigma Bis, Ruch i Grupy Polska Press.
– poinformowało w poniedziałek biuro prasowe płockiego koncernu, odpowiadając na pytania PAP.
Czytaj także: PKN Orlen przejmuje spółkę Polska Press, jednego z największych wydawców w Polsce >>>
Pod koniec ubiegłego tygodnia onet. pl podał, powołując się przy tym na dwa własne, niezależne źródła, że „PKN Orlen rozważa przejęcie spółki Gremi Media, do której należą m.in. dziennik „Rzeczpospolita” i „Parkiet” – według portalu, „miałby to być kolejny krok na drodze do tzw. repolonizacji rynku mediów w Polsce”.
Grupa Orlen rozszerza działalność w obszarze mediowym
Kilka dni wcześniej PKN Orlen zakomunikował, że Grupa Orlen rozszerza działalność w obszarze mediowym i przejmuje wydawnictwo Polska Press, dzięki czemu uzyska dostęp do 17,4 mln użytkowników portali internetowych, a także czytelników „Dziennika Bałtyckiego”, „Polska The Times” czy „Dziennika Polskiego”.
„Przejmujemy wydawnictwo @Polska_Press. Dzięki transakcji zyskamy dostęp do 17,4 mln użytkowników portali wchodzących w skład Grupy. Pozwoli nam to skutecznie wspierać sprzedaż i rozbudowywać narzędzia big data. To kluczowe zasoby w kontekście planowanego rozwoju sieci detalicznej” – oznajmił tydzień temu na Twitterze prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
Przejmujemy wydawnictwo @Polska_Press. Dzięki transakcji zyskamy dostęp do 17,4 mln użytkowników portali wchodzących w skład Grupy. Pozwoli nam to skutecznie wspierać sprzedaż i rozbudowywać narzędzia big data. To kluczowe zasoby w kontekście planowanego rozwoju sieci detalicznej pic.twitter.com/VarupMAz6w
— Daniel Obajtek (@DanielObajtek) December 7, 2020
Jak podał wówczas w komunikacie PKN Orlen, „akwizycja jednej z największych grup wydawniczych w Polsce, w połączeniu z wykorzystaniem kompetencji i potencjału agencji mediowej Sigma Bis oraz spółki Ruch, umożliwi koncernowi stworzenie elastycznej, spersonalizowanej i kompleksowej oferty, która znacząco poprawi satysfakcję klientów”. „Transakcja wpisuje się w strategiczne plany PKN Orlen w zakresie wzmacniania sprzedaży detalicznej, w tym pozapaliwowej” – oświadczył płocki koncern.
PKN Orlen rozbuduje narzędzia big data
PKN Orlen zapowiedział m.in., że rozbuduje narzędzia big data w oparciu o zasoby Polska Press, Orlen VITAY, Stop Cafe, ale też Grupę Energa czy Ruch. Koncern zwrócił uwagę, że „Polska Press posiada bazę wiedzy na temat preferencji klientów, prowadzonych transakcji czy wartości koszyka w odniesieniu do grupy 60,07 proc. użytkowników internetu w całej Polsce”.
Dodano, że przejęcie zwiększy efektywność działań reklamowych i marketingowych grupy Orlen, a także może wygenerować oszczędności w obszarze usług produkcji materiałów wideo w ramach grupy.
Założenia strategii do 2030 r.
Zgodnie ze strategią do 2030 r. Orlen będzie rozwijał sprzedaż detaliczną poprzez rozwój nowoczesnych kanałów komunikacji, ekspansję sieci punktów odbioru paczek, digitalizację formatów sprzedaży oraz budowę platformy e-commerce w oparciu o sieć Ruch.
„W ramach działalności Grupy Orlen na rynku mediów i reklamy możliwa jest również duża optymalizacja kosztów logistyki. Dla maksymalnego wykorzystania synergii rozważone zostanie stworzenie centrów logistycznych spółki Ruchu przy nowoczesnych drukarniach Polska Press” – informował PKN Orlen, dodając, iż należy przy tym uwzględnić własne zaplecze drukarskie do pełnej dyspozycji w ramach Grupy Orlen, m.in. w przypadku szeroko zakrojonych akcji marketingowych.