PayPal przedłuża usługę zwrotu kosztów odesłania przedmiotu w Europie Środkowo-Wschodniej – także w Polsce

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

W odpowiedzi na zainteresowanie klientów PayPal przedłuża usługę zwrotu kosztów odesłania przedmiotu do końca 2016 roku.

Usługa zwrot kosztów odesłania przedmiotu zapewnia gwarancję bezpieczeństwa konsumentom, którzy zamawiając towar i płacąc za pośrednictwem PayPal, mogą go odesłać i otrzymać zwrot pieniędzy za wysyłkę1.

Dzięki temu mogą cieszyć się jeszcze wygodniejszym i bezpieczniejszym doświadczeniem zakupowym podczas zakupów u lokalnych i zagranicznych sprzedawców z całego świata.

Zgodnie z lokalnym badaniem PayPal, które poprzedzało wprowadzenie zwrotu kosztów odesłania przedmiotu w regionie, 40% polskich e-kupujących otrzymało produkt niezgodny z ich oczekiwaniami. Niemniej jednak, aż 36% nie zwróciło przedmiotów, z których byli niezadowoleni2. Dlaczego? 21% wskazało na wysokie koszty przesyłki zwrotnej, a 22% wymieniło skomplikowane procedury, jako główny powód takiego stanu rzeczy.

Konsumenci chcą refundowanych przesyłek zwrotnych

Zwrot kosztów odesłania przedmiotu PayPal efektywnie odpowiada na obawy konsumentów i pozwala im w pełni cieszyć się możliwościami, które stwarza e-commerce. Usługa jest obecnie dostępna na 46 rynkach, a od momentu wprowadzenia, zapisały się na nią miliony użytkowników PayPal na całym świecie.

Od początku 2015 roku, liczba osób z Europy Środkowo-Wschodniej, które aktywowały usługę, wzrosła ponad trzykrotnie, a popularność programu w Polsce nieustanie rośnie.

Oczekiwania konsumentów względem produktów, usług i doświadczenia zakupowego są wyższe niż kiedykolwiek. 74%3 polskich e-kupujących zwraca uwagę na dostępność opcji darmowej przesyłki zwrotnej, więc rozwiązania takie jak zwrot kosztów odesłania przedmiotu oferowane przez PayPal niemal automatycznie stają się nowymi standardami – mówi Matt Komorowski, Szef Sprzedaży PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.

Nie pasuje? To nie problem

Zwrot kosztów odesłania przedmiotu PayPal umożliwia sprzedawcom odpowiedź na potrzeby swoich klientów, którzy oczekują, że ich zakupy w e-sklepie będą na najwyższym poziomie. Użytkownicy, którzy zamówili produkt i zapłacili za niego z PayPal, mogą otrzymać do 12 zwrotów (niezależnie od przyczyny) i odzyskać pieniądze za przesyłkę, do 120 PLN za zwrot4.

W celu otrzymania zwrotu kosztów, użytkownicy wypełniają internetowy formularz dostępny na stronie https://www.paypal-returns.com/hc/pl/requests/new i składają go online za pośrednictwem tej samej strony, wraz z dokumentami wymienionymi w formularzu.

Usługa zwrotu kosztów odesłania przedmiotu PayPal będzie aktywna do 31 grudnia 2016 roku. Warunki oraz Polityka prywatności znajdują się pod adresem https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/refunded-returns.

Źródło: PayPal

(1) Jedna osoba może uzyskać do 12 zwrotów pieniędzy w okresie od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2016 r., do 120 PLN za jeden zwrot. Dla każdego numeru identyfikacyjnego transakcji w systemie PayPal przysługuje tylko jeden zwrot pieniędzy. Zwrot kosztów odesłania przedmiotu jest oferowanych przez PayPal Pte. Ltd., w partnerstwie z TELUS International Europe, operatorem usługi. Usługa jest aktywna do końca roku (31 grudnia 2016). Warunki i polityka prywatności dla Polski znajduje się pod adresem https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/refunded-returns.
(2) Zwyczaje związane z zakupami online i oczekiwania wobec sklepów internetowych: Badanie Gemius przeprowadzone na zlecenie PayPal we wrześniu 2014 w Polsce, na Węgrzech i w Czechach. Badanie zostało zrealizowane za pomocą internetowych wywiadów kwestionariuszowych (metoda CAWI) wśród 1200 internautów 18+, którzy w ciągu ostatniego roku przynajmniej raz dokonali zakupu produktu przez internet. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze polskich, węgierskich i czeskich internautów pod względem płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania.
(3) Zwyczaje związane z zakupami online i oczekiwania wobec sklepów internetowych: Badanie Gemius przeprowadzone na zlecenie PayPal we wrześniu 2014 w Polsce, na Węgrzech i w Czechach. Badanie zostało zrealizowane za pomocą internetowych wywiadów kwestionariuszowych (metoda CAWI) wśród 1200 internautów 18+, którzy w ciągu ostatniego roku przynajmniej raz dokonali zakupu produktu przez internet. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze polskich, węgierskich i czeskich internautów pod względem płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania.
(4) Jedna osoba może uzyskać do 12 zwrotów pieniędzy w okresie od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2016 r., do 120 PLN za jeden zwrot. Dla każdego numeru identyfikacyjnego transakcji w systemie PayPal przysługuje tylko jeden zwrot pieniędzy. Zwrot kosztów odesłania przedmiotu jest oferowanych przez PayPal Pte. Ltd., w partnerstwie z TELUS International Europe, operatorem usługi. Usługa jest aktywna do końca roku (31 grudnia 2016). Warunki i polityka prywatności dla Polski znajduje się pod adresem https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/refunded-returns.