Paymax: sukces rynkowych testów autorskiego rozwiązania mPOS

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

smartfon.01.400x343Dobiegła końca ostatnia seria testów systemu mobilnych akceptacji płatności Paymax. Finalnym sprawdzianem, poprzedzającym wprowadzenie na rynek mobilnych terminali mPOS Paymax, była procedura rynkowych prób prowadzonych w punktach sprzedaży.

Testy obejmowały zarówno funkcjonalność aplikacji na telefon, mobilnych PIN-Padów, jak również zbudowanego od podstaw przez Paymax systemu rozliczeniowego. Trwały od startu komercyjnego firmy, który miał miejsce w kwietniu br., aż do końca maja. Ostateczna weryfikacja sprawności rozwiązania Paymax została przeprowadzona w bardzo zróżnicowanych warunkach w: tradycyjnych sklepach, punktach usługowych, restauracjach, kawiarniach, taksówkach, a także w  sprzedaży bezpośredniej.

Mobilne terminale Paymax zrealizowały kilkaset transakcji na łączną kwotę blisko stu tysięcy złotych. Klienci płacili głównie kartami debetowymi, rzadziej kredytowymi, w większości Visa i MasterCard. Wartość transakcji dokonanych przy wykorzystaniu czytników kart Paymax najczęściej mieściła się w przedziale 50-350 złotych, choć realizowano również znacznie wyższe transakcje, liczone w tysiącach złotych.

„Chcieliśmy mieć całkowitą  pewność, że nasz system jest już w pełni gotowy do działania. Zdecydowaliśmy się na ostatnie próby w takich punktach sprzedaży, w których występują najbardziej wymagające warunki korzystania z terminali płatniczych. Dużo klientów, wiele transakcji w sporym natężeniu i konieczność obsługi zróżnicowanych kart płatniczych sprawiają, że wybrane przez nas punkty były idealnym środowiskiem, by sprawdzić PIN-Pady, aplikację i system informatyczny” – podsumowuje Łukasz Kiniewicz, prezes zarządu Paymax.

Wcześniej pomyślnie przeprowadzony test rozwiązania na żywo, został wykonany przez Visa Europe w Londynie. Był on ostatnim z warunków wymaganych przez organizacje płatnicze, od których uzależniony był start komercyjny pierwszego polskiego systemu akceptacji mPOS.

Testy komercyjne czytników mPOS potwierdziły ich kluczowe walory użytkowe – poręczność, małą wagę oraz trwałość baterii, zdolnej do obsługi nawet do 500 transakcji bez konieczności ładowania.

„Korzystamy z systemu Paymax w naszej restauracji Instalacje Art Bistro działającej w Zamku Ujazdowskim w Warszawie. Rozwiązanie jest niezwykle intuicyjne dla użytkowników, umożliwia naszym pracownikom przyjmowanie płatności kartami niezależnie od tradycyjnych terminali płatniczych, zarówno na terenie lokalu, jak i w części zlokalizowanej na zewnątrz, co znacząco usprawnia pracę kelnerów” – mówi Dominika Bruszewska-Woch, współwłaścicielka Instalacje Art Bistro.

Terminale Paymax wkrótce trafią do punktów sprzedaży prowadzonych przez małe i średnie firmy, których dotychczas nie było stać na dzierżawę tradycyjnego terminala oraz prowizję za obsługę transakcji.

„Nasz system wyeliminował największe wady tradycyjnych terminali – terminale Paymax są w pełni mobilne, praktyczne, trwałe i nie trzeba za nie płacić comiesięcznego czynszu, jak w przypadku tradycyjnych rozwiązań. W odróżnieniu od konkurencji – jako jedyni dostawcy mPOS w Polsce – mamy możliwość regulowania prowizji za obsługę kart w zależności od obrotu. Bezpieczeństwo systemu Paymax potwierdziły liczne sprawdziany w środowisku testowym, a ostateczną weryfikację przyniósł test w warunkach komercyjnych, czyli w takich punktach sprzedaży, dla których stworzyliśmy system Paymax” – dodaje Tomasz Sowiński, wiceprezes zarządu Paymax.

W czerwcu rozwiązanie mPOS stworzone przez Paymax zostanie wprowadzone do sprzedaży na polskim rynku. Oferta będzie skierowana przede wszystkim do przedsiębiorców, którzy dotychczas nie przyjmowali płatności kartą, takich jak: prowadzący małe sklepy lub działalność sezonową, kupcy na targowiskach, taksówkarze, kurierzy, usługi fachowe w domu u klienta, dostawcy i wolne zawody.

Większym firmom Paymax zaoferuje indywidualne oferty uzależnione od wielkości obrotu. Obecnie trwają negocjacje z kilkoma dużymi podmiotami, zamierzającymi wdrożyć w swoich sieciach sprzedaży system płatniczy zbudowany przez Paymax.

Źródło: Paymax