Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Usługi | Mobilne usługi jako sposób na efektywne wsparcie placówek bankowych

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Usługi | Mobilne usługi jako sposób na efektywne wsparcie placówek bankowych
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W kontekście większej konkurencji ze strony banków komercyjnych, postępu technologicznego oraz rosnących kosztów utrzymania personelu, banki spółdzielcze mogą rozważyć outsourcing usług prostych. To często stosowane narzędzie optymalizacji kosztów, które pozwala na skoncentrowanie zasobów na kluczowych obszarach działalności, jednocześnie obniżając obciążenia administracyjne.

Banki spółdzielcze, podobnie jak inne instytucje, muszą dbać o wysoki standard higieny i estetyki swoich pomieszczeń, co bezpośrednio wpływa na wizerunek w oczach klientów – mówi Anna Migas, dyrektor odpowiedzialna za obsługę segmentu instytucji finansowych w Grupie Impel. – Zatrudnienie własnych ekip sprzątających wiąże się z koniecznością zarządzania personelem, zapewnienia im odpowiedniego wyposażenia oraz dbania o regularność pracy. Outsourcing tych usług pozwala bankom na korzystanie z profesjonalnych, wykwalifikowanych ekip sprzątających, które dostosowują swoją pracę do godzin funkcjonowania oddziałów, jednocześnie zapewniając odpowiednią jakość usług.

Ze względu na rosnącą presję płacową, utrzymywanie w każdej placówce personelu sprzątającego czy wyspecjalizowanych serwisantów zajmujących się techniczną obsługą jest bardzo kosztowne. Usługi dostarczane przez zewnętrzne firmy mogą być realizowane w bardziej efektywnym modelu współpracy.

Mobilne zespoły serwisowe

Usługi mobilne to rozwiązanie stworzone dla klientów sieciowych, w tym placówek bankowych czy retailowych. Pomiędzy poszczególnymi lokalizacjami w danym regionie przemieszczają się wyspecjalizowane zespoły, które realizują takie działania, jak codzienne sprzątanie pomieszczeń, czy zaplanowane prace sezonowe, jak pranie wykładzin, mycie okien lub witryn. Jednocześnie grupy mobilne mogą realizować nagłe zlecenia i prace interwencyjne, np. sprzątanie po zalaniu.

W modelu mobilnym działają nie tylko zespoły odpowiedzialne za prace związane z utrzymaniem czystości, ale też zespoły techników – mówi Robert Mazur, w Grupie Impel dyrektor handlowy grupy produktowej Integrated Facility Management.

Zbudowane przez Impel serwisowe grupy mobilne zapewniają dojazdową obsługę techniczną obiektów zarówno w większych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach, zachowując umowny czas reakcji w zależności od pilności zlecenia. Wykonują okresowe przeglądy wszelkich urządzeń i instalacji, w tym przeglądy elektryczne, hydrauliczne, budowlane, urządzeń grzewczych, a także przeglądy klimatyzacji i wentylacji oraz systemów nadzoru i zabezpieczeń. 

W zakres naszych działań wchodzą zarówno naprawy urządzeń i instalacji budynkowych, jak i tzw. usługi złotej rączki, czyli nieskomplikowane codzienne naprawy różnych elementów użytkowych. Dodatkowym obszarem działania są tzw. fitouty, przebudowy, adaptacje i remonty – dodaje Robert Mazur.  

Realizowane dojazdowo usługi to także sposób na precyzyjne rozliczanie wykonanych prac. Dla klienta oznacza to zapłatę za przeprowadzone działania według ustalonych stawek cennikowych lub za ewidencjonowany czas pracy serwisantów.

Oferujemy klientom rozliczanie za realnie wykonane zadania, zamiast za każdą rozpoczętą godzinę pracy serwisanta. Parametryzujemy podstawowe prace serwisowe, dzięki czemu możemy bardziej wydajnie zarządzać czasem pracy naszego personelu, a jednocześnie zaproponować klientom korzystniejszą ofertę – zaznacza Robert Mazur.  

Mobilne i zrównoważone usługi sprzątania

Zaletą realizowanych w systemie dojazdowym usług sprzątania jest możliwość ich standaryzacji. Każda placówka działająca w ramach sieci banku ma zapewnione usługi na tym samym poziomie, z zachowaniem jednolitych procedur, środków czystości czy odpowiedniego sprzętu do sprzątania. To szczególnie ważne, gdy bank, m.in. ze względu na konieczność raportowania ESG, poszukuje zrównoważonych usług, realizowanych zgodnie z określonymi wytycznymi.  

W usługach sprzątania od lat proponujemy bankom technologie, które pozwalają ograniczyć zużycie wody czy energii elektrycznej. Rekomendujemy także stosowanie biodegradowalnych środków chemicznych. Inwestujemy w szkolenia naszych pracowników i stale poszukujemy rozwiązań, które mają ograniczać wpływ usług sprzątania na środowisko. Usługi te poddajemy też trudnej i czasochłonnej certyfikacji środowiskowej. Wśród banków mamy już klientów, u których realizowane przez nas usługi sprzątania mają certyfikat EU Ecolabel. Chcemy też dzielić się wiedzą i dobrymi praktykami w zakresie przyjaznych środowisku usług sprzątania – podkreśla Anna Migas.

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK