Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Asseco | Innowacyjne rozwiązania IT dla sektora banków spółdzielczych | Dynamiczny rozwój produktów i usług dostarczanych przez Asseco
Klient w centrum
Rozwój bankowości dla młodszych klientów to jedna z kluczowych inicjatyw. W ostatnim czasie Asseco wprowadziło dwie nowe aplikacje: BSGo Kids dla dzieci do 12 roku życia oraz BSGo Junior dla młodzieży od 13 do 18 lat. Obie aplikacje umożliwiają korzystanie z funkcji BLIK, skarbonek czy wysyłania próśb o kieszonkowe, a wszystko to dostosowane jest do wieku i preferencji młodych użytkowników. Dzięki nim banki spółdzielcze wychodzą naprzeciw potrzebom najmłodszych klientów, wprowadzając ich w świat finansów w bezpieczny i przyjazny sposób.
Asseco rozwija także funkcje, które ułatwiają życie dorosłym użytkownikom. Możliwość otwarcia dodatkowego rachunku, np. walutowego czy oszczędnościowego, z poziomu bankowości elektronicznej to kolejny krok w stronę wygody i nowoczesności. Szczególnie przydatna jest możliwość otwarcia rachunku walutowego z poziomu bankowości elektronicznej, dzięki której klienci mogą skorzystać z Kantoru Walutowego, bez konieczności wcześniej wizyty w oddziale, celem podpisania umowy o rachunek walutowy.
W obszarze automatyzacji banków spółdzielczych pojawiła się nowość: Voicebot – asystent głosowy, który pozwala użytkownikom bankowości elektronicznej na blokowanie i odblokowywanie dostępu do systemu głosowo. Firma pracuje także nad funkcjonalnością parowania aplikacji mobilnej za pomocą Voicebota, co w przyszłości może stać się rewolucyjnym ułatwieniem dla klientów i odciążeniem pracowników banku, przy zapewnieniu wysokiej odporności na ataki z wykorzystaniem np. phishingu.
Automatyzacja na wyższym poziomie
Zautomatyzowane procesy sprzedażowe, takie jak sprzedaż kredytu gotówkowego i hipotecznego, otwieranie rachunków dla klientów indywidualnych i firmowych oraz zakładanie depozytów to kolejne z udogodnień. Do tego dochodzi kredyt online dla użytkowników bankowości elektronicznej, dzięki któremu klienci banku mogą otrzymać gotówkę w 20 minut od złożenia wniosku, a w planach jest także kredyt dla firm oraz zaawansowane narzędzia do analizy i monitoringu kredytowego.
– Rozwój naszych rozwiązań to gwarancja stabilnego i dynamicznego postępu, który odpowiada na potrzeby banków spółdzielczych. Naszym celem jest dostarczanie funkcji, które nie tylko usprawniają codzienną działalność banków, ale także pozwalają im wyróżniać się na tle konkurencji – mówi Michał Misiński, Dyrektor ds. Rozwoju Usług – CUI, systemy lokalne.
Z sukcesem wdrożono również Pulpit Doradcy z widokiem 360, który umożliwia pracownikom banków spółdzielczych pełny wgląd w historię klienta, szybki dostęp do jego danych oraz automatyzuje procesy obsługowe, np. zmianę danych w kartotece czy dodanie pełnomocnika. To narzędzie znacząco zwiększa efektywność obsługi i pozwala na lepsze dopasowanie ofert do indywidualnych potrzeb. W przygotowaniu jest również Teczka dokumentów klienta – elektroniczne archiwum, które pozwala na wygodne zarządzanie dokumentacją i przechowywanie jej w cyfrowej formie. Rozwiązanie to znacząco ułatwi dostęp do niezbędnych informacji oraz pozwoli na optymalizację zarządzania dokumentami dotyczącymi klientów.
Kolejną funkcjonalnością, która upraszcza życie użytkownikom bankowości elektronicznej, jest obsługa Krajowego Rejestru e-faktur. Pozwala ona na szybkie i bezpieczne zarządzanie fakturami bezpośrednio w systemie bankowym.
Integracja zwiększa efektywność
Asseco intensywnie pracuje nad integracją swoich systemów z rozwiązaniami partnerów, np. firmą Basement. Wprowadzenie Kantoru Walutowego umożliwia klientom łatwy dostęp do wymiany walut, a integracja z Nośnikiem Trwałym zapewnia zgodność z wymogami prawnymi dotyczącymi przechowywania dokumentów elektronicznych, co zwiększa bezpieczeństwo i wygodę użytkowników bankowości spółdzielczej oraz optymalizuje koszty wydruków i dystrybucji dokumentów.
Firma wkracza także na pole bankowości korporacyjnej z rozwiązaniem API Host To Host (EBP Connect), które pozwoli firmom na wykonywanie operacji na rachunkach bankowych bezpośrednio z poziomu własnych systemów finansowo-księgowych. To nowatorskie podejście do integracji banków z przedsiębiorstwami ułatwia zarządzanie finansami i zwiększa efektywność procesów. Pozwoli również bankom na pozyskanie dużych przedsiębiorstw, które bardzo często wymagają tej funkcji od banków prowadzących ich rachunki firmowe.
Innowacyjność w chmurze
Dla banków spółdzielczych niezwykle istotny jest wybór partnera technologicznego, który gwarantuje im dynamiczny rozwój oraz dostarcza innowacyjne rozwiązania IT. Asseco doskonale rozumie te potrzeby, dlatego mocno stawia na usługi chmurowe, które w wielu przypadkach są kluczem do zapewnienia bezpieczeństwa danych, trudnego i kosztownego do osiągnięcia przy tradycyjnych, lokalnych rozwiązaniach. Firma oferuje kompleksową gamę usług chmurowych, które pozwalają bankom korzystać z najnowszych technologii bez konieczności inwestowania w kosztowną infrastrukturę lokalną.
– Usługi chmurowe to fundament naszej strategii rozwoju i obszar, w którym jesteśmy najbardziej innowacyjni. Banki, które wybierają chmurę Asseco, stają się liderami zmian – to one najszybciej wdrażają nowe funkcjonalności w najbardziej zaawansowanej formie. Chmura pozwala nam na błyskawiczne wprowadzanie ulepszeń, których tempo i skala nie są możliwe w tradycyjnych rozwiązaniach. Co więcej, wspieramy banki w utrzymaniu zgodności regulacyjnej, w tym także z wymaganiami DORA, co sprawia, że nasze chmurowe rozwiązania nie tylko przyspieszają rozwój, ale także gwarantują bezpieczeństwo i zgodność z przepisami – wyjaśnia Joanna Wijata-Siedlecka, Dyrektor Programu WPI.
Dynamiczny rozwój oznacza także konieczność mierzenia się z wyzwaniami technologicznymi oraz operacyjnymi, zarówno po stronie banków, jak i dostawców technologii. Asseco stawia na szybkie i skuteczne wdrażanie rozwiązań, które odpowiadają na potrzeby rynku i pozwalają bankom spółdzielczym działać efektywnie w dynamicznie zmieniającym się środowisku. Przedstawiciele firmy jednoznacznie zapewniają, że będzie ona kontynuować inwestycje w rozwój nowoczesnych narzędzi i integracji, oferując bankom spółdzielczym pełen wachlarz usług IT, które wspierają ich codzienną działalność i pomagają sprostać oczekiwaniom klientów.