Nowatorskie produkty bankowe: Lifestyle w banku

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2015.05.foto.018.a.400xŚwiat finansów ma pozornie mało wspólnego z codziennością głównych konsumentów dóbr tego sektora, pomijając żywotną rolę pieniądza w życiu współczesnego człowieka. Klienci, chcąc zaspokoić potrzebę pozyskania czy ulokowania środków, wybierają tę czy inną ofertę, niezmiernie rzadko rozumiejąc konstrukcję samego produktu, o bardziej złożonych produktach nie wspominając.

 

Piotr Ruszowski,
Dyrektor Pionu Sprzedaży i Marketingu,
Mondial Assistance Sp. z o.o.

To zrozumiałe, bo wymiar techniczny instrumentów finansowych jest zwykle skomplikowany, a konsument nie ma czasu ani ochoty mierzyć się z wrogą mu materią. Co w takim razie kupuje? Skoro nie jest to obiektywna przewaga jednego produktu nad innym, czyli racjonalna strona decyzji zakupowej, odpowiedź musi się kryć po stronie emocjonalnych motywów konsumenta.

Produkt dla nowego konsumenta

Oferty bankowe są bardzo homogeniczne, a wyraźne przewagi konkurencyjne wynikają z pozycji rynkowej banku czy agresywnego marketingu, który ma eksponować niższe oprocentowanie kredytu czy wyższe lokaty. Dzisiejszy konsument zmienia się jednak w bardzo szybkim tempie, a jego profil różni się od tego, z którym mieliśmy do czynienia choćby w pierwszej dekadzie XXI w. Skuteczna odpowiedź na jego potrzeby nie sprowadza się jedynie do kwestii kanałów dostępu do banku, mobilnych aplikacji czy polubienia profilu w mediach społecznościowych.

Konsument dnia dzisiejszego, a zwłaszcza konsument jutra, oczekuje partnerskiej relacji i szeregu działań ze strony podmiotu, z którego usług korzysta, udowadniających, że tafirma dba o jego komfort nie tylko na etapie transakcji sprzedaży, ale zwłaszcza po tej fazie. W erze ekonomii doświadczeń przewaga będzie należeć do tych, którym uda się osiągnąć efekt sieci kawiarni Starbucks. Tej firmie udało się z picia kawy wypracować zindywidualizowane doświadczenie, dzięki któremu zrodziła się społeczność, wręcz dumna z tego, że trzyma w ręku kubek tej kawiarni.

W przypadku sektora bankowego mówimy raczej o działaniu mającym dać do zrozumienia klientowi, że dzięki swojej sile i rozmiarom bank może i pomaga mu w drobnych sprawach dnia codziennego i jest z nim nie tylko wtedy, ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI