Nowa platforma obsługi transakcji już działa: z sukcesem przeprowadzono migrację kart klientów SIX Payment Services z branży bankowej
Gdy banki korzystają z zewnętrznych usług przetwarzania transakcji, polegają na doświadczeniu partnera technologicznego w dziedzinie płatności, jak również na wydajności jego technologii. SIX Payment Services zainwestował w jedną z najnowocześniejszych platform w Europie. Trzydzieści cztery instytucje finansowe o łącznej liczbie 100 mln transakcji rocznie już korzystają z nowych usług obsługi płatności. Migracja zakończyła się pełnym sukcesem dzięki zarządzaniu projektem na najwyższym poziomie. SIX wykorzystał swoje dotychczasowe doświadczenia z migracji kart austriackiego banku PayLife, który jest teraz częścią SIX.
Efektywna platforma dla instytucji finansowych
SIX postawił wysokie wymagania: jego nowa platforma spełnia potrzeby klientów bankowych dotyczące elastyczności i coraz krótszego czasu wprowadzania produktów na rynek. Wspiera również międzynarodowe strategie wzrostu dzięki skalowalności. Jest to platforma nowej generacji, której otwarta architektura oferuje nieograniczone możliwości do tworzenia kreatywnych rozwiązań kartowych. Poszczególne komponenty systemu, jak opłaty, logika przetwarzania płatności, interfejsy etc., są konfigurowane i nie wymagają dodatkowych prac IT. Dzięki nowej platformie, doświadczeniu i fachowej wiedzy SIX, innowacyjne produkty mogą być gotowe do uruchomienia w ciągu tygodni, a nie miesięcy.
34 klientów już przeniesionych na nowa platformę
Migracja klientów ze starej platformy na nową rozpoczęła się w pierwszym kwartale 2013 roku. Pierwszą firmą objętą projektem został CETREL w Luksemburgu, obecnie w pełni obsługiwany przez SIX. Do dziś, na nową platformę zostało przeniesionych ponad 3 mln kart, co odpowiada 100 mln transakcji rocznie. Transakcje wszystkich luksemburskich banków, jak również międzynarodowych klientów SIX w Niemczech, Belgii i Austrii, są już przetwarzane przez nową platformę. Kluczowe etapy złożonego procesu migracji zostały rozłożone na kilka weekendów, tak, by migracja była niewidoczna dla klientów banków. SIX wykorzystał tu doświadczenie z największego projektu migracji w Europie: austriackiego banku PayLife, którego migracja została ukończona w 2011 roku.
Ścisła współpraca gwarantuje sukces
Największy bank luksemburski, BCEE, był jednym z pierwszych banków, którego portfolio zostało przeniesione do nowej platformy SIX. Lysiane Back, odpowiedzialny za Bankowość elektroniczną w BCEE, powiedział: „Dzięki wysoko wykwalifikowanemu zespołowi CETREL, partnera SIX, portfolio BCEE zostało pomyślnie przeniesione na nową platformę. Byliśmy pod wrażeniem wysokiej dostępności i funkcjonalności systemu. SIX na wstępie przeprowadził analizę źródeł potencjalnych problemów. Obie strony przekazywały informacje w sposób przejrzysty i efektywny, a cały proces został wsparty obszerną dokumentacją i planowaniem. Takie podejście sprawiło, że proces jest znacznie łatwiejszy dla naszego zespołu. Chciałbym serdecznie podziękować członkom zespołów SIX i BCEE oraz pogratulować im doskonałej współpracy.”
Wszystkie produkty kartowe, jakie możesz sobie wyobrazić
W przeciwieństwie do wielu innych dostawców, SIX może teraz obsługiwać karty kredytowe i debetowe, karty przedpłacone i wirtualne, karty dostępu, karty upominkowe, programy do kart korporacyjnych, jak również produkty łączone w scentralizowanej platformie. W połączeniu z rozwiązaniami pozyskania klientów, możliwe są niezliczone opcje i modele dla wielu segmentów klientów. Otwarta architektura i wszechstronność umożliwia elastyczność integracji systemu bankowego i rozwiązania SIX.
Susanne Stöger