Niemieccy informatycy pozyskują chińskiego giganta jako strategicznego partnera
To jeden z efektów chińsko-niemieckiego spotkania na szczeblu premierów w ubiegłym tygodniu. Dyrektor generalny SAP Michael Kleinemeier i prezes Suning Holdings Group Zhang Jindong podpisali umowę podczas piątego międzyrządowego niemiecko-chińskiego spotkania konsultacyjnego w Berlinie.
Obie strony zapowiadają przeprowadzanie wspólnych badań nad sztuczną inteligencją, internetem przedmiotów, dużymi bazami danych, przetwarzaniem danych w chmurze oraz innymi technologiami pionierskimi w celu promowania rozwoju gospodarki cyfrowej. Dla obu stron to duże wyzwanie i jednocześnie duża szansa na szybki rozwój.
– Chcemy zbudować inteligentną platformę usług detalicznych, aby wzmocnić chiński sektor sprzedażowy, a także platformę logistyczną oraz poprawić efektywność operacyjną i końcowe zadowolenie użytkowników – podaje Suning, który jest dużą i dobrze znaną na chińskim rynku firmą.
Co ciekawe, obie korporacje dążą również do zbudowania zdigitalizowanej platformy dla chińskich klubów piłkarskich i systemów szkolenia młodzieży w celu wsparcia rozwoju sportu w Chinach. Niemcy wiedzą jak to robić.
Chińska platforma e-commerce tylko w zeszłym roku sprzedała towary niemieckich marek na kwote 1,5 miliarda euro, a obecnie oferuje około 1000 rodzajów niemieckich produktów na swojej zagranicznej platformie zakupowej. To kolejny przykład kwitnącej ostatnio współpracy chińsko-niemieckiej.