Najlepsze polskie kampanie sportowe – zwycięzcy The Champ Awards 2012
W siedzibie Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie odbyło się oficjalne ogłoszenie wyników i wręczenie nagród The CHAMP Awards - polskie kampanie sportowe. Po raz pierwszy nagrodzono firmy i instytucje, które swoją postawą wytyczyły nowe kierunki w rozwoju sportu i rekreacji w Polsce oraz wyróżniły się sukcesami osiągniętymi przez prowadzone kampanie w oparciu o sport i rekreację. To innowatorzy i kreatorzy mający unikalne osiągnięcia na niwie powiązania sportu i biznesu.
Do pierwszej edycji wpłynęło niemal 100 zgłoszeń. Pierwszym etapem konkursu było głosowanie on-line. Przez cały rok internauci oddawali swoje głosy poprzez stronę internetową. Zgłoszenia z najwyższą ilością punktów w swojej kategorii otrzymały nominację do finału, gdzie zostały ocenione przez Jury i Kapitułę, których członkami są wybitni znawcy polskiego sportu oraz biznesu. Wśród zwycięzców znaleźli się m.in. Coca-cola za kampanię związaną z EURO 2012, PL.2012 za organizację EURO 2012 oraz BNP Paribas Bank Polska za kontrybucję w polski tenis. Nagrodę specjalną za odwagę w promocji Polski na arenie międzynarodowej otrzymała firma OKNOPLAST, która jest sponsorem czołowej drużyny piłkarskiej Inter Mediolan. Pełna lista nagrodzonych w konkursie The Champ Awards oraz relacja z uroczystego wręczenia nagród znajduje się na stronie konkursowej www.thechamp.pl.
Przed uroczystością wręczenia nagród The Champ odbyło się spotkanie Klubu Dyrektorów Marketingu z cyklu Marketing Sportu, którego tematem przewodnim była piłka nożna. Spotkanie w formie otwartej dyskusji poprowadził Roman Fedorczuk, Prezes ABK Sport, Tomasz Jagodziński, Dyrektor Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie oraz Mariusz Kiepas, Dyrektor Generalny UEFA EURO 2012 Coca-Cola Poland Services. Uczestnicy dyskutowali o potrzebie spójnej strategii dla marketingu piłki nożnej, współpracy instytucji prywatnych i państwowych, promocji klubów zarówno na szczeblu ekstraklasy jak i tym najniższym oraz wiele innych ciekawych i pouczających tematów.
Poruszono również problem podejścia i zaangażowania w promocję sportu przez zawodników zarówno reprezentacji narodowej jak i poszczególnych klubów. Podkreślono jak dużą rolę w marketingu sportu pełnią kibice. Więcej o spotkaniach KDM na stronie www.klubdyrektorowmarketingu.pl.
Organizator: ABK Sport (www.abksport.pl), ABK Grupa (www.abkgrupa.pl)
Partner: Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie (www.muzeumsportu.waw.pl)
Patron medialny: BiznesPolska.pl
Źródło: ABK Grupa