Mobilny Token – nowa metoda logowania i autoryzacji w KB24 w Kredyt Banku

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

kredyt.bank.01.250x92Kredyt Bank udostępnił klientom token mobilny do autoryzacji transakcji w systemie bankowości elektronicznej. Aplikacja gwarantuje użytkownikom bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa transakcji w Internecie.

Token mobilny – KB token jest aplikacją na telefon komórkowy, umożliwiającą generowanie haseł jednorazowych do logowania do serwisu KB24 oraz do autoryzacji wybranych transakcji. Token mobilny współpracuje z telefonami wspierającymi technologię Java, czyli praktycznie wszystkimi dostępnymi na rynku. Dostępne są także wersje KB tokena na urządzenia mobilne z systemem Android oraz iPhone i iPad. KB token pracuje w trybie offline, tzn. w trakcie użytkowania nie nawiązuje połączenia z żadnym systemem bankowym i nie są wysyłane żadne wiadomości SMS.

Użytkowanie KB Tokena jest bezpłatne. Klient ponosi jedynie koszty transmisji danych, wynikające z taryfy operatora telefonii komórkowej.

KB token najczęściej instalowany jest w telefonie w menu „Aplikacje” lub „Gry”. Uruchomienie KB tokena niczym nie różni się od uruchamiania innych aplikacji telefonu. Po uruchomieniu aktywowanego KB tokena należy wprowadzić przypisany do tokena 6-cyfrowy PIN.

– Bezpieczeństwo naszych klientów jest dla nas kwestią priorytetową. Mimo że obecne metody autoryzacji w KB24 zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa, to obserwując tendencje i możliwe przyszłe zagrożenia w internecie zdecydowaliśmy się na wdrożenie nowych metod uwierzytelnienia i autoryzacji. KB token to kompromis pomiędzy wysokim bezpieczeństwem a przyjaznością rozwiązania dla użytkownika. – powiedział Wojciech Hawajski, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej.

Aby ułatwić proces migracji, Kredyt Bank przygotował dla swoich klientów specjalną stronę internetową, gdzie wirtualny doradca klienta odpowie na wszystkie pytania dot. nowej metody autoryzacji.

Na koniec września z systemu KB24 korzystało ponad 465 tys. użytkowników. Klienci zalogowali się w ostatnim miesiącu 4 030 tys. razy i wykonali 1 648 tys. operacji w systemie (krajowych i zagranicznych).

Projekt wdrożenia aplikacji tokena mobilnego w KB24 zrealizowany został przez firmę Asseco.