Ministerstwo Cyfryzacji: ponad 82 mln zł na wsparcie talentów informatycznych

Ministerstwo Cyfryzacji: ponad 82 mln zł na wsparcie talentów informatycznych
Fot. msp.gov.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W poniedziałek w Katowicach, Lublinie i w Tarnowie Podgórnym pod Poznaniem Ministerstwo Cyfryzacji zainaugurowało Program Rozwoju Talentów Informatycznych.

W Katowicach, Lublinie i w Tarnowie Podgórnym pod Poznaniem @MC_GOV_PL zainaugurowało Program Rozwoju Talentów Informatycznych #MinisterstwoCyfryzacji

Program zaplanowano na 11 lat (2019-2029). W tym czasie wsparcie otrzyma 10 tysięcy uczniów i studentów oraz 1,5 tysiąca nauczycieli. Przeznaczymy na ten cel ponad 82 miliony złotych. Program składa się z dwóch ścieżek: Mistrzostw w Algorytmice i Programowaniu oraz Mistrzostw w Projektowaniu Gier Komputerowych. I to ta druga właśnie wystartowała.

Pilotaż w trzech województwach

– Potencjał, który tkwi w tysiącach młodych, zdolnych informatyków jest zasobem, który może zadecydować o przewadze konkurencyjnej Polski we współczesnym świecie. Chcemy temu pomóc – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Czytaj także: Zarobki w IT. Opłaca się wybierać studia informatyczne?

Tegoroczna pilotażowa edycja Mistrzostw ma charakter Turnieju i jest skierowana do uczniów szkół średnich.

W poniedziałek w Katowicach, Lublinie i w Tarnowie Podgórnym pod Poznaniem odbył się Turniej Trójgamiczny, który jest częścią pierwszych pilotażowych Mistrzostw w Projektowaniu Gier Komputerowych, które odbywają się właśnie w województwach: śląskim, lubelskim i wielkopolskim. Do Turnieju mogły zgłaszać się drużyny z całej Polski.

Uczestnicy Turnieju zgłębiali swoją wiedzę w trzech obszarach projektowania gier: game designie, grafice oraz programowaniu.

Najlepsi z najlepszych

Do udziału w Turnieju zgłosiło się 65 zespołów uczniów z kilkunastu miast Polski, które zaprezentowały swoje oryginalne projekty gier. Wśród nich wybrano po 10 najlepszych w każdym województwie. I to one walczyły w poniedziałkowym turnieju. Spośród każdej 10-tki wyłoniono cztery najlepsze zespoły, które przeszły do kolejnego etapu:

w województwie śląskim:

APOPHIS – Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Jaworznie,

Arctic Songbird – ZSO nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Katowicach,

Border – Zespół Szkół Politechnicznych w Głogowie,

Wolke – Zespół Szkół Artystyczno – Projektowych w Tarnowskich Górach.

w województwie lubelskim:

ARadom Cię Zaskoczy! – Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu,

Rise of Sumadu – XIV LO im. Stanisława Staszica w Warszawie,

Sara – I LO im. W. Broniewskiego w Świdniku,

Teochiwani – XI Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Reja w Warszawie.

w województwie wielkopolskim:

EkoPrzygoda – I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Gnieźnie,

History: A Brief Tale – Zespół Szkół nr. 2 im. Mikołaja Kopernika w Stargardzie,

MARA – Zespół Szkół „Elektryk” im. Noblistów Polskich w Słupsku,

World without Light – Zespół szkół technicznych w Ostrowie Wielkopolskim.

W nagrodę laureaci Turnieju skorzystają ze specjalistycznych zajęć, szkoleń, warsztatów i obozów edukacyjnych, podczas których pod okiem specjalistów, dowiedzą się, jak tworzyć profesjonalne gry komputerowe.  Następnie stworzone przez nich gry zostaną zaprezentowane szerokiej publiczności podczas finału Mistrzostw w Projektowaniu Gier Komputerowych zaplanowanego na czerwiec 2020 r. Zostaną na nim wyłonione trzy najlepsze zespoły, które wezmą udział w warsztatach w profesjonalnym studio gier.

– Mimo, że to pierwsza, pilotażowa edycja Mistrzostw, spotkała się z ogromnym zainteresowaniem ze strony uczniów. O jedno miejsce walczyło średnio pięć zespołów – mówi minister Marek Zagórski. – W tej części Programu kompleksowym wsparciem obejmiemy uczniów szkół średnich i studentów z terenu całego kraju. W sumie, do końca 2029 roku, na wsparcie 3,5 tysiąca młodych ludzi przeznaczymy 28 milionów złotych – dodaje szef MC.

Turniej Trójgamiczny jest realizowany przez Fundację Teatrikon na zlecenie Ministra Cyfryzacji. Jest on elementem Mistrzostw w Projektowaniu Gier Komputerowych realizowanych w ramach Programu Rozwoju Talentów Informatycznych na lata 2019-2029.

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji