Bank i klient: Wywiad z Saverio Cacopardo: Maszyny i ludzie

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2010.10.foto.34.a.100xZ Saverio Cacopardo, wiceprezesem zarządu Fiat Bank Polska, rozmawiał Arkadiusz Braumberger

W ubiegłym roku Państwa bank pierwszorzędnie poradził sobie ze spowolnieniem. To dość niezwykłe, z jednej strony finanse, z drugiej motoryzacja – dwie branże, które najbardziej odczuły skutki kryzysu…

– Nasz bank jest częścią dużej międzynarodowej spółki, której udziałowcami są Credit Agricole i Fiat Group Automobiles. Produkty dostarczamy klientom, wykorzystując sieć dealerów Fiat Auto. Każdy z tych trzech elementów miał swój zasadniczy wkład w naszą niepodatność na trudną sytuację na rynku.

Dzięki grupie Credit Agricole jesteśmy w stanie zapewnić swobodny dostęp do konkurencyjnych pożyczek w atrakcyjnych cenach. Dodatkowo dzięki naszemu partnerowi bankowemu mamy możliwość prowadzenia bardzo zdeterminowanej polityki zarządzania ryzykiem. Pozwoliło to bankowi utrzymać wysoką jakość akcji kredytowej w najtrudniejszych momentach.

Jakie znaczenie miał sukces rynkowy odniesiony przez Fiat Group Automobiles w czasie światowej recesji?

– To kolejny element, na który chciałem zwrócić uwagę. Współpracując z Fiat Group Automobiles (FGA – przyp. red.), oczywiście skorzystaliśmy na tym, że koncern okazał się tak odporny na niekorzystne konsekwencje kryzysu, który – przypomnijmy – dotkliwie dotknął przemysł motoryzacyjny. Z grupą jesteśmy bardzo mocno zintegrowani w zakresie oferowania naszym wspólnym klientom szerokiego i atrakcyjnego wachlarza produktów. Z naszym najważniejszym partnerem handlowym – siecią dealerów Fiat Auto stworzyliśmy bardzo silne więzy partnerstwa. Ścisła współpraca była w stanie zapewnić nam zarówno olbrzymi zasięg, jak i skuteczność handlową. I to niezależnie od rosnącej w siłę konkurencji w tej branży.

Czy można określić, który z tych trzech elementów – ścisła współpraca z Credit Agricole, Fiat Group Automobiles i siecią dealerską Fiata Auto – odegrał najważniejszą rolę?

– Bardzo trudno. Na pewnym poziomie udało się nam uzyskać wsparcie i niskiego ryzyka finansowego, i stabilności, i synergii handlowych, i współpracy z rozległą siecią dealerów. To wszystko pozwoliło naszemu bankowi utrzymać wysoką wydajność w tym ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI