Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Forum Bankowe 2026
24-25 lutego 2026 r.
Pozostało:
65dni
17godzin
15minut
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
86dni
17godzin
15minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG

„Liderzy ESG”: startuje I edycja konkursu organizowanego przez NN Investment Partners, GPW oraz PwC

02.09.2021 13:38 awi | aleBank.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
„Liderzy ESG”: startuje I edycja konkursu organizowanego przez NN Investment Partners, GPW oraz PwC
Fot. stock.adobe.com/Murrstock
Z początkiem września 2021 r. wystartowała I edycja konkursu "Liderzy ESG", skierowanego do przedsiębiorstw realizujących wyróżniającą się strategię ESG, oferujących innowacyjne produkty i usługi pozytywnie oddziałujące na środowisko, a także prowadzących skuteczne kampanie informacyjne i promocyjne w obszarze zrównoważonego rozwoju. Organizatorami konkursu są NN Investment Partners TFI, GPW oraz PwC, partnerem strategicznym UN Global Compact Network Poland, partnerami Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych (PSIK), Sieć Badawcza Łukasiewicz oraz Związek Banków Polskich (ZBP), a partnerem medialnym "Dziennik Gazeta Prawna".

„Liderzy ESG” to nagroda, która będzie przyznawana w trzech głównych kategoriach: Strategia, Innowacja oraz Program edukacyjny. Dodatkową kategorią jest Wizjonerka/Wizjoner Zielonej Transformacji – otrzyma ją osoba, która podejmuje szczególne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i ma istotny wpływ na obszar ochrony środowiska i zasobów naturalnych.

– Tylko w ciągu ostatnich czterech lat światowa wartość funduszy inwestycyjnych nastawionych na zrównoważony rozwój urosła o ponad 50 proc. i na koniec 2020 r. stanowiła 35 bilionów dolarów, czyli ponad 1/3 wszystkich zarządzanych aktywów finansowych (Global Sustainable Investment Review 2020. GSIA | (gsi-alliance.org). Te dane pokazują, że firmy, które rozwijają się w zrównoważony sposób bez problemu będą mogły sięgnąć po powszechnie dostępne i tanie finansowanie. Z kolei firmy, które prowadzą kontrowersyjną działalność lub nie planują ograniczenia swojego negatywnego wpływu na środowisko i społeczeństwo, będą od tego finansowania odcięte albo będą musiały za nie dużo zapłacić – mówi Małgorzata Barska, prezes NN Investment Partners TFI.

Zgłoszenia do konkursu do 31 października

Firmy, które chcą zgłosić się do udziału w konkursie, mają na to czas do 31 października. Mogą one przystąpić do konkursu w jednej, dwóch lub trzech kategoriach. Regulamin oraz formularze zgłoszeniowe są dostępne na stronie http://www.liderzyesg.pl. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone podczas uroczystej gali 2 grudnia 2021 roku.

Skład kapituły konkursowej

O wyborze laureatów zdecyduje kapituła konkursu złożona z ekspertów w dziedzinie ESG, rynków finansowych, nauki i biznesu. W jej skład wchodzą:

  • Izabela Olszewska, Członek Zarządu, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie;
  • Robert Bohynik, CFA, Wiceprezes Zarządu NN Investment Partners TFI;
  • Krzysztof Szułdrzyński, Partner PwC;
  • dr Monika Sady, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie;
  • Barbara Nowakowska, Dyrektor Zarządzająca, PSIK;
  • Włodzimierz Kiciński, Wiceprezes Związku Banków Polskich;
  • dr Piotr Dardziński, Prezes Sieci Badawczej Łukasiewicz;
  • Kamil Wyszkowski, Dyrektor Generalny UN Global Compact Network Poland;
  • Elisabetta Falcetti, Dyrektor na Europę Środkową i Kraje Bałtyckie Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju;
  • Krzysztof Jedlak, redaktor naczelny „Dziennika Gazety Prawnej”.

Zanim zgłoszenia zostaną przekazane kapitule, zespół analityczny – na co dzień zajmujący się analizą ESG i zrównoważonym rozwojem – wyłoni po 10 zgłoszeń w każdej kategorii, które uzyskały najlepszą ocenę ilościową (TOP 10).

– Z perspektywy całego rynku ważne jest pokazanie, że spółki notowane na warszawskiej giełdzie rozwijają się w sposób zrównoważony, co zapewni im dostęp do kapitału zarówno lokalnego jak i globalnego. W ramach konkursu ‘Liderzy ESG’ chcemy wyróżnić liderów podmioty, które mają doświadczenie w raportowaniu niefinansowym, ale mamy nadzieję, że w tej grupie znajdą się firmy, które przyjęły świetne strategie czy opatentowały nowe produkty związane z zagadnieniami z obszaru środowiskowego czy społecznego. Dlatego warto dołączyć do zielonej transformacji i zawalczyć o tytuł Lidera ESG – powiedziała Izabela Olszewska, członek zarządu GPW.

ESG (z ang. Environmental, Social, Governance) obejmuje kwestie związane z ochroną środowiska, odpowiedzialnością społeczną i ładem korporacyjnym. Akronim ten szczególnym zainteresowaniem cieszy się od 2015 r. po opublikowaniu Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Obowiązek raportowania zagadnień ESG przez wszystkie spółki mające powyżej 250 pracowników (bez względu na branżę), wejdzie w życie już od 2023 roku.

Strategia zrównoważonego rozwoju wsparta wysokiej jakości raportowaniem stanowi coraz ważniejszy element wartości firmy i jest fundamentem długofalowego rozwoju przedsiębiorstwa.

 – Jak pokazują badania, globalnie już ponad 90% kadry zarządzającej, uważa zrównoważony rozwój i ESG za ważne lub bardzo ważne elementy kształtowania wartości przedsiębiorstwa. Konkurs ‘Liderzy ESG’ to możliwość dla firm, aby pochwalić się osiągnięciami w zakresie ESG i wzmocnić swoją pozycję w oczach inwestorów, instytucji finansowych, klientów oraz pracowników – mówi Krzysztof Szułdrzyński, partner PwC.

Źródło: Giełda Papierów Wartościowych / GPW
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
ESG / Environmental, Social and corporate GovernanceGiełda Papierów Wartościowych / GPWIzabela OlszewskaKonkursyKrzysztof SzułdrzyńskiMałgorzata BarskaNN Investment Partners TFIPricewaterhouseCoopers / PwC
Autor awi
Źródło aleBank.pl
Platforma ESG BIK
Nowy standard dla sektora bankowego

Polecamy

Bartłomiej Getlich | Źródło: Bank.pl
Technologie i innowacje
Banki operatorami infrastruktury krytycznej państwa
Monika Rozbicka-Szlosek, dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych i Private Banking, VeloBank
Z rynku finansowego
Liczba klientów zamożnych w Polsce rośnie szybciej niż w większości krajów Europy
BBVA,
Z rynku finansowego
BBVA stawia na wykup akcji po fiasku przejęcia Sabadella
Przemysław Barankiewicz, dyrektor Finax, firmy inwestycyjnej, będącej pierwszym i największym dostawcą OIPE w Europie.
Z rynku finansowego
UE proponuje reformę OIPE. Celem zwiększenie liczby oszczędzających, ale i dostawców

Najnowsze

Visa
Technologie i innowacje
AI zmienia oblicze globalnej walki z oszustwami – czy banki nadążą za tymi zmianami?
Pieniądze na tle wykresów inwestycyjnych
Z rynku finansowego
Retail Investment Strategy coraz bliżej uchwalenia
Kurier
Z rynku finansowego
Zaległe zobowiązania branży pocztowej i kurierskiej w październiku ’25 nareszcie spadły o 8,4 proc. r/r
wirtualny obraz twarzy-sztucznej inteligencji, napis AI
Technologie i innowacje
UiPath i AGH podpisują strategiczną umowę współpracy na rzecz rozwoju kompetencji w zakresie AI i automatyzacji
smartfon z BLIKIEM
Cyberbezpieczeństwo
AI chroni, BLIK dominuje w świątecznych zakupach Polaków
książki, kula z flagą Korei Płd. , biret studenta
ESG
Edukacja – filar południowokoreańskiego sukcesu
Christine Lagarde
Z rynku finansowego
Stopy EBC bez zmian
Przelewy w okresie świąteczno-noworocznym, KIR
Z rynku finansowego
Jak przelać pieniądze w okresie świąteczno-noworocznym 2025/2026?

Zobacz także

książki, kula z flagą Korei Płd. , biret studenta
ESG
Edukacja – filar południowokoreańskiego sukcesu
Komisja Europejska, logo
ESG
Nowa propozycja ws. całkowitego zakazu sprzedaży aut spalinowych w UE
symbole OZE, ESG na stosach monet
ESG
Porozumienie między Parlamentem a Radą UE w sprawie Omnibus i ESG
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}