Liczba długów wpisanych do Rejestru Dłużników ERIF BIG S.A. dynamicznie rośnie trzeci kwartał z rzędu
W trzecim kwartale 2011 w Rejestrze Dłużników ERIF BIG S.A. znalazło się ponad 960 tysięcy spraw, co oznacza wzrost w ciągu trzech miesięcy o 28% w porównaniu do danych prezentowanych po pierwszym półroczu 2011. Jest to też trzeci kwartał z rzędu, gdy liczba długów dopisanych do rejestru dynamicznie wzrasta i szybko zbliża się do miliona. Większość zadłużonych wpisanych do Rejestru Dłużników ERIF wciąż stanowią konsumenci.
Podczas kolejnej kwartalnej weryfikacji stanu bazy Rejestru Dłużników ERIF BIG S.A. przeprowadzonej przez KPMG Audyt Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k., zweryfikowano dane, które znajdowały się w rejestrze według stanu na dzień 30 września 2011 roku.
– Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzony przez nas rejestr dłużników był rzetelnym źródłem danych o aktualnym zadłużeniu osób oraz firm. Dlatego Rejestr Dłużników ERIF, jako jedyne w Polsce biuro informacji gospodarczej, regularnie poddaje weryfikacji przez biegłego rewidenta stan swojej bazy. Dzięki temu klienci korzystający z naszych usług otrzymują wiarygodną informację, na bazie której mogą podejmować decyzje zabezpieczające ich interesy w zakresie płynności finansowej – mówi Edyta Szymczak, prezes zarządu Rejestru Dłużników ERIF BIG S.A.
Analiza wykazała wzrost liczby długów odnotowanych w Rejestrze, tym razem o 28% w stosunku do poprzedniego kwartału. Obecnie w bazie Rejestru Dłużników ERIF znajduje się ich ponad 961 tys. Większość wpisów dotyczy zadłużenia konsumentów (ponad 910 tys. spraw), długi przedsiębiorstw stanowią około 5%. Oznacza to, że stosunek liczby dłużników będących osobami prywatnymi do zadłużonych firm praktycznie nie zmienił się w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Nadal do rejestru trafiają głównie osoby mające problem ze spłatą kredytów, pożyczek, płatności za usługi telekomunikacyjne, alimenty oraz produkty ubezpieczeniowe. Natomiast zaległości firm wynikają najczęściej z nieuregulowanych opłat za usługi telekomunikacyjne oraz faktury niezapłacone innym przedsiębiorcom.
– Na podstawie naszych raportów można wysnuć wniosek, że problem z utrzymywaniem płynności finansowej dotyka w równej mierze przedsiębiorców, jak i konsumentów – komentuje Edyta Szymczak. – Konsumenci rzeczywiście borykają się z dużymi problemami z regulowaniem należności i nadmiernym zadłużaniem się. Dlatego Grupa KRUK (do której należy Rejestr Dłużników ERIF) stosuje strategię ugodową, pozwalającą na zawarcie porozumienia i spłatę zobowiązań w ratach dogodnych dla dłużników. Istotny jest tutaj fakt, że zawarcie ugody z firmą KRUK oznacza, że jeśli jej raty są terminowo spłacane, dane osoby zadłużonej nie są upubliczniane w Rejestrze Dłużników ERIF – dodaje prezes Szymczak.
Jak sprawdzić, czy osoba bądź firma, z którą planujemy nawiązać współpracę jest wiarygodnym partnerem, który nie boryka się z problemem zadłużenia? Co zrobić, by upewnić się, że sami nie mamy zaległości finansowych zgłoszonych do rejestru? Wystarczy zalogować się na stronie www.infokonsument.pl, z której dowiemy się także, czy dane na nasz temat były sprawdzane i kto z tej możliwości skorzystał. Raz na sześć miesięcy każdy może zweryfikować informacje o sobie bezpłatnie.