Kwalifikowany podpis mSzafir od KIR w aplikacji Billennium

Kwalifikowany podpis mSzafir od KIR w aplikacji Billennium
Źródło: KIR
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Billennium, polska spółka tworząca rozwiązania IT dla biznesu, udostępniła użytkownikom swojej aplikacji Inperly możliwość wykorzystania kwalifikowanych podpisów elektronicznych mSzafir na platformie Microsoft Teams.

Inperly, czyli „in person, remotely”, to aplikacja wspierająca zdalną obsługę klienta, sprzedaż oraz procesy wewnętrzne w organizacjach. Pozwala na weryfikację tożsamości użytkownika i podpisywanie dokumentów kwalifikowanym podpisem elektronicznym z wykorzystaniem Microsoft Teams. Wdrożenie mSzafir w aplikacji Inperly daje możliwość zdalnego podpisywania dokumentów klientom największych banków działających w Polsce, m.in. PKO Banku Polskiego (w tym Inteligo), Banku Pekao SA, mBanku czy ING Banku Śląskiego. Dotychczas Inperly pozwalało na weryfikację tożsamości i złożenie osobistego podpisu elektronicznego na podstawie polskiego dowodu osobistego z warstwą elektroniczną.

mSzafir to całkowicie zdalna wersja kwalifikowanego podpisu elektronicznego

mSzafir to nowatorska, całkowicie zdalna wersja kwalifikowanego podpisu elektronicznego o gwarantowanej mocy prawnej, równej podpisowi odręcznemu. Dostarczany przez KIR e-podpis dostępny jest w dwóch wariantach – jednorazowym lub z długim terminem ważności (na rok lub dwa lata). W odróżnieniu od standardowej wersji e-podpisu, mSzafir nie wymaga stosowania fizycznych urządzeń, takich jak karty i czytniki. Usługa KIR jest pierwszym rozwiązaniem na polskim rynku pozwalającym na uzyskanie jednorazowego, kwalifikowanego certyfikatu w pełni online. Do każdego podpisu dołączony jest znacznik czasu, zapewniający długotrwałą wartość dowodową.

Czytaj także: Klienci ING Śląskiego mogą już korzystać z e-podpisu mSzafir >>>

Wdrożenie mSzafir w ramach aplikacji Inperly pozwala na:

  • złożenie kwalifikowanego podpisu jednorazowego, generowanego online z wykorzystaniem potwierdzenia tożsamości w bankowości elektronicznej,
  • użycie posiadanego już kwalifikowanego certyfikatu mSzafir.

Jak skorzystać z kwalifikowanego podpisu mSzafir w Inperly?

Użytkownik Inperly może za pośrednictwem aplikacji udostępnić dokument do podpisu swojemu klientowi, interesantowi lub innemu pracownikowi. Odbiorca otrzymuje link do dokumentu zapisanego w chmurze wraz z instrukcją jak krok po kroku przeprowadzić ten proces z użyciem mSzafir lub z e-dowodem osobistym. Aby złożyć podpis elektroniczny można wykorzystać już posiadany kwalifikowany certyfikat mSzafir lub wygenerować podpis jednorazowy, zdalnie potwierdzając tożsamość za pomocą mojeID. Warto zaznaczyć, że posiadanie zainstalowanego komunikatora Teams na urządzeniu (lub wersji online) jest wymagane jedynie w przypadku osoby wysyłającej plik do podpisu.

Czytaj także: Bank Pekao: mSzafir dostępny zdalnie dla klientów >>>

– Jednorazowy kwalifikowany podpis elektroniczny mSzafir to najwygodniejsza forma podpisywania dokumentów online – najszybsza, bardzo intuicyjna i bezpieczna. Odbiorca dokumentu, poza potwierdzeniem swojej tożsamości za pośrednictwem bankowości elektronicznej, nie musi wykonywać żadnych dodatkowych czynności. Warto mieć to na względzie zwłaszcza w przypadku procesów sprzedażowych, gdzie często zbyt skomplikowany proces zakupów prowadzi do porzucenia koszyka. Wykorzystanie Inperly ma wpływ na poprawę doświadczeń klientów i wzrost efektywności zdalnej obsługi, przy zachowaniu osobistego kontaktu konsultanta z użytkownikiem. Dzięki naszej aplikacji organizacja może przenieść praktycznie 1:1 swoje procesy biznesowe i powiązany z nimi obieg dokumentów kierowanych do odbiorców zewnętrznych i wewnętrznych do świata cyfrowego – podsumowuje Tomasz Goźliński, Product Owner Inperly.

– Prowadzenie biznesu w cyfrowej rzeczywistości wymaga bezpiecznych i zaufanych rozwiązań szytych na miarę. Szczególnie doceniane są te, które umożliwiają realizowanie procesów w sposób całkowicie zdalny. Teraz – dzięki integracji mSzafir i aplikacji Inperly w ramach platformy Microsoft Teams – firmy mogą uzyskać nową jakość w obsłudze klientów – mówi Elżbieta Włodarczyk, dyrektor Linii biznesowej podpis elektroniczny w KIR. – Wśród korzyści ze stosowania podpisu elektronicznego nasi klienci wymieniają wygodę i realną oszczędność czasu i pieniędzy. Zastąpienie papieru usługą cyfrową ma także wymiar ekologiczny – firma nie tylko redukuje wydatki, ale wykazuje też troskę o środowisko. O rosnącej popularności usługi świadczą dane: w 2021 r. wydaliśmy 2 razy więcej długoterminowych e-podpisów mSzafir niż w 2020 r. – dodaje.

W 2021 r. mSzafir otrzymał nagrodę Digital Excellence Award w kategorii Digital Strategic Perspective.

Zastosowanie Inperly

Aplikacja Inperly może być wykorzystana w każdym procesie wymagającym zdalnej weryfikacji tożsamości użytkownika oraz złożenia podpisu elektronicznego, zarówno kierowanym do klientów, nowych pracowników czy interesantów, jak i celach wewnętrznych. Rozwiązanie stworzone przez Billennium można zastosować w sektorze prywatnym i każdej firmie realizującej sprzedaż produktów online – do zawierania umów na odległość, zakupu produktów i usług, nawet wymagających wysokiego poziomu bezpieczeństwa danych. Kolejnym obszarem wykorzystania jest szeroko rozumiany sektor publiczny – urzędy miast i gmin, instytucje państwowe czy sądownictwo, np. do składania i odbioru wniosków, pism, pozwów czy obsługi mieszkańców oraz szkolnictwo wyższe, do procedowania dokumentacji dotyczącej zdalnej rekrutacji, dostarczania zgód i deklaracji z podpisem elektronicznym czy weryfikacji tożsamości studentów przed egzaminami.

Źródło: Krajowa Izba Rozliczeniowa / KIR