KŁOS – małe, wielkie zmiany
Każdej firmie na rynku dobrze zaplanowane i przeprowadzone zmiany są potrzebne. Nawet największe globalne marki przeszły w okresie swojego istnienia bardziej lub mniej znaczne przebudowy znaku firmowego, nazwy a czasem i nawet całej identyfikacji wizualnej. Z duchem czasu podąża również firma KŁOS Nowoczesne Technologie Bankowe sp. z o. o. - zmieniając swój logotyp.
Firma KŁOS Nowoczesne Technologie Bankowe sp. z o. o. istnieje na rynku polskim od 1964 roku. Do niedawna nosiła miano Producenta Zamków i Urządzeń Bankowych i była znana głównie z produkcji zamków bankowych, sejfów, drzwi antywłamaniowych, – czyli głównie ze sprzętu ciężkiego, metalowego. Ówczesne logo w swoim kształcie miało bardziej przypominać sejf i kojarzyć się z zabezpieczeniem wartości.
Zmiany, zmiany… Z biegiem czasu zaistniała potrzeba dostosowania formy znaku do zmieniającego się obszaru działania firmy. Obecnie firma KŁOS Nowoczesne Technologie Bankowe sp. z o. o. oferuje instytucjom finansowym nowoczesne urządzenia o najwyższych standardach technicznych takie jak recyclery, profesjonalne sortery do banknotów i bilonu, liczarki, wpłatomaty i wiele innych. Właśnie ze względu na tą zmianę Zarząd firmy zadecydował o uproszczeniu logo. Skupiono się na samej nazwie oraz pozostawiono tradycyjną, stosowaną od początku czarno żółtą kolorystykę.
„Zastosowane w identyfikacji naszej firmy kolory: czarny, żółty oraz uniwersalna biel, to moje ulubione kolory. Od początku istnienia marki 'Kłos’ we wszystkich znakach firmowych była zachowana taka właśnie kolorystyka i teraz również chcieliśmy ją zachować.” – mówi założyciel firmy i obecny Prezes Rady Nadzorczej, Zbigniew Kłos.
KŁOS z nowym znaczeniem
’Odmłodzone’ logo nazwą ma nawiązywać do historii firmy oraz kojarzyć się z nazwiskiem założyciela (Zbigniew Kłos), natomiast zastosowane wzornictwo, do zbudowania bardziej nowoczesnego i dynamicznego wizerunku firmy. Z tego też powodu wykorzystana paleta barw nie uległa zmianie. Zastosowanie nowoczesnego wzornictwa oraz dostosowanie go do współczesnego trendu tj. minimalizmu formy, ma na celu przede wszystkim być postrzegane i kojarzone z firmą nowoczesną, innowacyjną, dynamiczną i idącą z duchem czasu.
„Niedawno swój re-branding przeszedł jeden z największych polskich banków. W naszej firmie, poza logotypem, zmienia się również cały system identyfikacji wizualnej. Szykuje się również wiele innych, potrzebnych zmian. Uważam, że to naturalny krok dla tak dynamicznie rozwijającej się firmy jak KŁOS.” – dodaje dyrektor biura projektów i rozwoju – Michał Czechowski.