Kolejny bank uruchamia płatności BLIK

Kolejny bank uruchamia płatności BLIK
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Od połowy lutego klienci Raiffeisen Polbanku mogą korzystać z płatności BLIK. Tym samym zyskali możliwość szybkiego, bezpiecznego i wygodnego płacenia w Internecie, wypłacania gotówki z bankomatów oraz realizacji płatności bezgotówkowych w tradycyjnych sklepach.

Od połowy lutego klienci #Raiffeisen Polbanku mogą korzystać z płatności #BLIK #RaiffeisenPolbank

– Uruchomienie płatności BLIK to kolejny krok na drodze do realizacji naszej strategii dostarczania klientom wygodnych, partnerskich rozwiązań, które – pozostając proste w obsłudze – znacznie ułatwiają użytkownikom zaspokajanie rozmaitych codziennych potrzeb. Wystarczy, żeby klienci mieli przy sobie telefon z aplikacją „Mobilny Portfel”, by dzięki BLIKOWI mogli błyskawicznie i bezpiecznie płacić za zakupy w Internecie lub bez potrzeby posiadania przy sobie karty debetowej pobierać gotówkę z bankomatów, czy płacić w sklepach stacjonarnych, punktach usługowych oraz restauracjach – mówi Tomasz Dymowski, dyrektor Departamentu Bankowości Detalicznej w Raiffeisen Polbanku.

Jedna z najszybszych metod płatności 

BLIK to jedna z najszybszych metod płatności w sklepach internetowych oraz aplikacjach mobilnych. W 2017 roku jego użytkownicy wykonali ponad 33 miliony transakcji, o wartości 4,5 mld zł. Najdynamiczniej rozwijającym się kanałem BLIKA są płatności w e-sklepach, które stanowią obecnie ponad 70 proc. wszystkich transakcji – w ten sposób można płacić praktycznie w całym polskim e-commerce. BLIKIEM można także obecnie wypłacać pieniądze w ponad 17 tys. bankomatów oraz płacić w 230 tys. terminali w punktach sprzedaży.

 

– Przystąpienie kolejnego banku do Systemu BLIK potwierdza zainteresowanie i popularność naszej metody płatności wśród użytkowników bankowości mobilnej. Jesteśmy przekonani, że dzięki udostępnieniu usługi w Raiffeisen Polbanku, zanotujemy kolejne wzrosty i coraz więcej osób będzie miało możliwość sprawdzić jak szybki, wygodny i bezpieczny jest BLIK – mówi Adam Kokoszkiewicz, dyrektor Departamentu Sprzedaży i Rozwoju Biznesu Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.

BLIK w Raiffeisen Polbanku dostępny jest w aplikacji „Mobilny Portfel”

BLIK w Raiffeisen Polbanku dostępny jest w aplikacji „Mobilny Portfel”, którą można pobrać w markecie Google Play dla systemu Android oraz w App Store dla iOS. Bank planuje jeszcze w tym roku udostępnić kolejne usługi BLIK, jak OneClick, Pay-By-Link czy P2P. Dodatkowo aplikacja Mobilny Portfel już niedługo zyska całkowicie nowy, bardzo wygodny, interfejs oraz ciekawe rozwiązania, jak: płatność za bilety komunikacji miejskiej, parkingi, mobilną autoryzację oraz szereg innych funkcjonalności, ułatwiających codzienne życie.

– Rozmaite cyfrowe rozwiązania, które pomagają klientom w obsłudze ich potrzeb finansowych „tu i teraz”, rozwijają się bardzo dynamicznie. W ramach strategii digitalizacji Raiffeisen Polbank również eksploruje ten obszar. Oprócz rozwiązań będących już standardem, jak wygodny dostępu do rachunku i usług transakcyjnych z poziomu telefonu, daliśmy też użytkownikom smartfonów możliwość realizacji płatności zbliżeniowych NFC, natychmiastowej wymiany walut na platformie R-Dealer czy dostęp do atrakcyjnych usług i zniżek w programie zakupowym #korzystaj. Nasza aplikacja Mobilny Portfel staje się nie tylko centrum obsługi finansów osobistych z poziomu smartfona, ale również aplikacją ułatwiającą codzienne życie naszych klientów – dodaje Tomasz Dymowski.

 Bank planuje zaoferować klientom cały ekosystem usług finansowych 

Docelowo bank planuje zaoferować klientom cały ekosystem usług finansowych dostępnych w każdej chwili i z każdego miejsca w kilka kliknięć. Ostatnio wdrożył m.in. atrakcyjne ubezpieczenie pod nazwą Wymarzone eZakupy, dzięki któremu klienci mogą zabezpieczyć się przed skutkami nieprzyjemnych niespodzianek podczas zakupów w e-sklepach.

BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma ok. 70 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Źródło: Informacja prasowa Raiffeisen Bank Polska S.A.