Klienci wybierając bank, kierują się patriotyzmem ekonomicznym?

Klienci wybierając bank, kierują się patriotyzmem ekonomicznym?
Fot. stock.adobe.com/Imillian
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Wybierając bank, klienci przykładają dużą wagę do kryterium wysokości podatku opłacanego w Polsce.

Wybierając #bank klienci przykładają dużą wagę do kryterium wysokości podatku opłacanego w Polsce.

Takie wnioski płyną z badania Stowarzyszenia PEMI przeprowadzonego między 1 a 31 października wśród grupy 1167 konsumentów w wieku powyżej 20 lat. Ankietowani odpowiadali na pytania drogą elektroniczną, a także za pośrednictwem rozmów telefonicznych.

Wybierając bank czy instytucję finansową, respondenci nie kierują się kryterium pochodzenia kapitału finansującego, natomiast przykładają dużą wagę do kryterium wysokości podatku opłacanego w Polsce. To bardzo ciekawy trend potwierdzający realną świadomość ekonomiczną Polaków.

Bankowość w tradycyjnym wydaniu odchodzi do lamusa?

Przeprowadzona ankieta potwierdziła również trendy związane z migracją klientów do usług elektronicznych, realizowanych przez smartfon lub stronę internetową. Pojawia się zatem pytanie, w jakim celu nadal są utrzymywane kosztowne oddziały bankowe.

Wnioski płynące z ankiety z pewnością stanowią interesujący materiał dla banków i innych instytucji świadczących usługi finansowe. Przedsiębiorcy w sposób bardziej zdecydowany i jawny powinni podkreślać wysokość płaconych podatków. Jest to również silna przesłanka marketingowa – skuteczność przekazu reklamowego stanie się tym wyższa, im bardziej wiarygodna, transparentna będzie działalność podatkowa instytucji finansowej czy banku.

Źródło: Centrum Prasowe PAP