Klienci Wonga pożyczają przez komórkę
Już 24% pożyczek w wonga.com zaciąganych jest za pomocą urządzeń mobilnych. Co piąty nowy klient, i co czwarty klient w ogóle, wybiera właśnie tą formę dostępu do usługi. Mobilne pożyczanie to trend, który szybko narasta i wpisuje się w ogólną tendencję do zarządzania finansami z poziomu tabletu i smartfona.
Od kiedy czas uzyskania pożyczki poprzez stronę mobilną wonga.com, nawet w przypadku nowego klienta, zajmuje nie więcej niż kwadrans (czas od wejścia na stronę, do przelewu na konto), pożyczka stała się zawsze dostępną opcją zwiększenia budżetu w przypadku okazji zakupowej lub nieoczekiwanej, awaryjnej sytuacji braku wystarczających środków na koncie. W tym sensie, jako alternatywna opcja finansowania, mobilna pożyczka zwiększa bezpieczeństwo i komfort konsumenta. W razie potrzeby zawsze jest pod ręką.
„Do niedawna dostęp do pożyczki online poprzez kanał mobilny firmy ograniczały tylko dla stałych klientów. W wonga.com z mobilnych pożyczek korzystać mogą także osoby, które nigdy nie brały u nas pożyczki. Dzięki właściwemu zoptymalizowaniu strony mobilnej cała operacja polegająca na rejestracji, weryfikacji, decyzji kredytowej i dokonaniu przelewu na konto nowego klienta zajmuje 15 minut, tyle ile stanie w kolejce do kasy w centrum handlowym lub wypicie kawy na stacji benzynowej” – deklaruje Marcin Borowiecki, dyrektor zarządzający Wonga w Polsce.
„Choć, proces jest równie prosty i szybki w przypadku nowego co dotychczasowego klienta, nie oznacza to, że pożyczka trafi do każdego. Stosowane w wonga.com reguły odpowiedzialnego pożyczania obowiązują w jednakowym stopniu także na platformach mobilnych. Odsetek zaakceptowanych wniosków od nowych klientów aplikujących poprzez stronę mobilną utrzymuje się na podobnym poziomie i oscyluje wokół 40%” – zaznacza Borowiecki.
Rosnący odsetek pożyczek udzielanych przy użyciu urządzeń mobilnych, wynika z ich systematycznie rosnącej popularności w Polsce. Jak wskazują autorzy raportu „POLSKA.JEST.MOBI 2015”1, obecnie niemal 60 proc. Polaków posiada smartfony, natomiast 21 proc. deklaruje posiadanie tabletów. Co ważne, według badań Audytu Bankowości Detalicznej, 35 proc. mieszkańców Polski korzystało z mobilnych usług finansowych – mając na uwadze przyrost urządzeń przenośnych na poziomie 3 – 4 proc. każdego półrocza, należy spodziewać się rosnącego zainteresowania mobilnymi pożyczkami.
Źródło: wonga.com
(1) http://www.tnsglobal.pl/coslychac/files/2015/05/POLSKA_JEST_MOBI_2015.pdf