Klienci Nest Banku mogą płacić już BLIKIEM
Popularność BLIKA wśród klientów bankowych aplikacji mobilnych wciąż bardzo szybko rośnie. Dla wielu jest metodą płatności pierwszego wyboru, szczególnie przy transakcjach w internecie, gdzie stał się już o wiele popularniejszy niż karty płatnicze.
– Bankowa aplikacja mobilna bez BLIKA staje się rzadkością w naszym kraju. Cieszymy się, że teraz także klienci Nest Banku mogą płacić w tak wygodny i bezpieczny sposób. Jestem przekonany, że bardzo szybko, tak jak dla milionów użytkowników, BLIK stanie się także dla nich ulubionym sposobem płatności – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.
Czytaj także: Za co płaciliśmy BLIKIEM w czasie pandemii?
– Jednym z głównych celów strategicznych Nest Banku jest nieustanny rozwój cyfrowych kanałów obsługi klienta oraz nowoczesnych form płatności. Cieszymy się, że dzięki intensywnej pracy całego zespołu udało nam się wdrożyć BLIKA na miesiąc przez deklarowanym terminem. Wiemy, że wielu naszych klientów czekało na udostępnienie płatności BLIK od dawna. Klienci Nest Banku aktywnie korzystają z nowoczesnych form płatności, dlatego jesteśmy przekonani, że będą intensywnie korzystać z BLIKA – mówi Agnieszka Porębska-Kość, Członek Zarządu Nest Banku.
Użytkownicy aplikacji mobilnej Nest Banku otrzymali możliwość korzystania z tej szybkiej, prostej i bezpiecznej metody płatności. Od dziś mogą oni płacić BLIKIEM w całym polskim e-commerce oraz coraz większej liczbie zagranicznych platform zakupowych, w terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych, a także wpłacać i wypłacać gotówkę z ponad 20 tys. bankomatów w całym kraju.
BLIK jedną z najczęściej wybieranych metod płatności w internecie
Według użytkowników bankowości mobilnej BLIK błyskawicznie stał się najwygodniejszą i jedną z najczęściej wybieranych metod płatności w internecie. Od końca 2018 roku jest wykorzystywany częściej niż karty płatnicze, w pierwszym kwartale 2020 roku odnotowano 34,7 mln transakcji kartami w internecie, przy 57,5 mln transakcji BLIKIEM. Łącznie w pierwszym kwartale tego roku Polacy zrealizowali blisko 78 milionów transakcji BLIKIEM, a przez 5 lat funkcjonowania systemu – ponad 430 milionów transakcji. BLIKIEM można nie tylko wygodnie płacić w Internecie oraz w sklepach stacjonarnych, ale także wypłacać pieniądze z bankomatu.
BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. BLIKA udostępnia już 14 banków lub grup bankowych. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP).