Klienci banków coraz bardziej mobilni

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank w telefonie? To dla Polaków już nic dziwnego - osób, które za pomocą smartfona lub tabletu logują się do swojego banku, jest coraz więcej. Potwierdzają to wewnętrzne dane Banku Zachodniego WBK, który przekroczył barierę 1 mln klientów aktywnie korzystających z bankowości mobilnej. To aż o 25% klientów więcej niż rok temu. Rośnie też popularność mobilnych przelewów oraz nowego standardu płatności - BLIKA. Klienci BZ WBK korzystając ze smartfona, również chętnie dopasowują do swoich potrzeb Konto Jakie Chcę, płacą za bilety czy parkowanie.

Osób, które za pomocą smartfona lub tabletu logują się do swojego banku, jest coraz więcej.

Więcej użytkowników aplikacji mobilnej
Z samej aplikacji BZWBK24 mobile korzysta już ponad 651 tys. użytkowników, co oznacza aż 31% wzrost r/r (dane za wrzesień 2017). Warto dodać, że klienci przy użyciu mobilnego urządzenia mają dostęp do banku zarówno poprzez specjalnie zainstalowaną aplikację oraz poprzez dedykowany system transakcyjny, czyli stronę internetową banku.

Więcej „mobilnych wejść” do banku
Wraz ze wzrostem liczby użytkowników rośnie także średnia liczba logowań do bankowości mobilnej. Podczas gdy rok temu użytkownik średnio „wchodził” do Banku Zachodniego WBK poprzez swoje mobilne urządzenie 11 razy, w sierpniu 2017 roku było to już 13 razy.

 

Więcej mobilnych transakcji
Warto podkreślić, że użytkownicy czują się coraz pewniej w bankowości mobilnej, dzięki czemu chętniej wykonują w niej transakcje. We wrześniu br. użytkownicy BZWBK24 mobile wykonali prawie 2 mln różnych operacji poprzez swoje urządzenia mobilne, podczas gdy rok temu było ich 1,15 mln (+70% r/r). Najczęściej klienci Banku Zachodniego WBK wykonywali przelewy – niemal 430 tys. użytkowników, o połowę więcej niż rok temu. Co ciekawe, ponad trzykrotnie wzrosła liczba klientów korzystających z BLIKA.

Więcej mobilnych kobiet
Biorąc pod uwagę płeć klientów Banku Zachodniego WBK, z bankowości mobilnej korzysta nieco więcej kobiet – 51% vs. 49% mężczyzn. Odwrotna sytuacja jest w przypadku osób korzystających z aplikacji BZWBK24 mobile – 54% vs. 46% pań.

Więcej wygody z Kontem Jakie Chcę
Klienci Banku Zachodniego WBK nie tylko mogą otworzyć Konto Jakie Chcę bez wychodzenia z domu – wystarczy złożyć wniosek przez stronę internetową lub zalogować się przez BZBWK24 internet – ale też chętnie korzystają z możliwości jakie daje bankowość mobilna. Za pomocą smartfona sprawdzają stan konta i ostatnią transakcję bez logowania, kupują bilety komunikacji miejskiej, płacą za parkowanie, zamawiają i opłacają taksówkę czy dopasowują funkcje konta do własnych potrzeb.

Jak zainstalować aplikację BZWK24 mobile, jakie daje możliwości, a w jakich sytuacjach może okazać się pomocna? Takie informacje przedstawiają 4 infografiki:

Więcej informacji o możliwości bankowości mobilnej BZ WBK dostępne na stronie: www.bzwbk.pl/mobile.