Janusz Podsiadło
Członek Rady Nadzorczej
Grupa Azoty S.A.
Wybrany przez pracowników Spółki; powołany na stanowisko Członka Rady Nadzorczej 15 listopada 2021 r. na XI kadencję
Praca Zawodowa
- 2016 – 2017 Członek Rady Nadzorczej LGM S.A. (spółka start-up’owa)
- 2010 – 2012 Członek Rady Nadzorczej firmy Zakład Narzędziowy Sp. z o.o. w Sędziszowie Młp.
- 2009 – nadal Praca w Grupie Kapitałowej Grupa Azoty S.A. na stanowiskach:
- Dyrektor Finansowy w Zakładach Azotowych S.A. w Tarnowie
- Kierownik Projektu Centrum Usług Wspólnych w Grupa Azoty S.A.
- Dyrektor Finansowy w Grupa Azoty KiZChS SIARKOPOL S.A.
- Wiceprezes Zarządu Dyrektor Finansowy w Grupa Azoty KOLTAR Sp. z o.o.
- Z-ca Kierownika Centrum Usług Wspólnych
- 2003 – 2009 Specjalista ds. księgowości i projektów inwestycyjnych – CD LOCUM Sp. z o.o. (Spółka komandytowo-akcyjna)
- Specyfika przedsiębiorstwa: procesy deweloperskie, duże projekty inwestycyjne
- 2002-2003 Dyrektor Biura Obsługi Zarządu – Orlen PetroTank Sp. z o.o. (Spółka zależna PKN Orlen S.A.)
- Specyfika przedsiębiorstwa: handel hurtowy paliwami płynnymi
- 2002 Główny Księgowy – WITOSPOL Wierzchosławice
- Specyfika przedsiębiorstwa: handel hurtowy i detaliczny paliwami płynnymi
- 1998 – 2002 Dyrektor ds. Finansowo-Ekonomicznych, Członek Zarządu – LEIER – Tarnowskie Zakłady Ceramiki Budowlanej S.A.
- Specyfika przedsiębiorstwa: produkcja materiałów budowlanych
- 1996 – 1998 Dyrektor ds. Finansowo-Ekonomicznych, Członek Zarządu – PetroTank Sp. z o.o.- Spółka zależna PKN ORLEN S.A.
- Specyfika przedsiębiorstwa: handel hurtowy paliwami płynnymi
- 1995 – 1996 Kierownik zakładu w prywatnej firmie budowlanej – EKOBUD S.C.
- 1992 – 1995 Inspektor Kontroli Skarbowej – Urząd Kontroli Skarbowej w Tarnowie
- 1986 – 1990 Pracownik działu technicznego – PRZYSZŁOŚĆ – Spółdzielnia Mieszkaniowo-Budowlana w Tarnowie
Wykształcenie
- 2007 – 2008 Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Studia podyplomowe o kierunku: Zarządzanie nieruchomościami,
- 1999 – 2000 Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Studia magisterskie o kierunku: Organizacja i Zarządzanie,
- 1981 – 1986 Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Studia dyplomowe o kierunku: Finanse i rachunkowość.
Doświadczenie Zawodowe
Jako Dyrektor Obsługi Biura Zarządu w Orlen PetroTank odpowiedzialny za proces organizacji przedsiębiorstwa, budowanie portfela klientów oraz system logistyki i zakupów w obszarze surowców strategicznych, transformacji kanałów sprzedaży i systemu dystrybucji dla klienta końcowego. Analiza procesów zmian rynkowych w odniesieniu do tego wymagała reorganizacji sprzedaży i rozliczeń szczególnie, że w łańcuchu wartości szybki wzrost związany był z budową sieci sprzedaży detalicznej, opartej na formule własności, partnerstwa i franchisingu oraz przejmowania funkcjonujących stacji pod logo konkurencji.
Praca na stanowisku Głównego Księgowego w WITOSPOLU umożliwiła udział w budowie systemu obiegu dokumentów, budowania systemu zarządzania należnościami i zobowiązaniami oraz system sterowania zapasami i budowania sprawozdawczości finansowej w okresach miesięcznych.
Praca w Spółce LEIER na stanowisku Dyrektora Finansowego w czasie wzrostu rynku i kryzysu rynkowego. Wymagało to zupełnie odmiennych narzędzi zarządzania, restrukturyzacja podstawowych obszarów operacyjnych Spółki w połączeniu z kurczącym się wynikiem, wymagała wprowadzenia dyscypliny do zarządzania finansami i planowania i budżetowania operacyjnego umożliwiającego monitoring i kontrolę wyników na poziomie szefów wszystkich działów i obszarów.
Praca na stanowisku Inspektora Kontroli Skarbowej pozwoliła poznać system oceny działalności Spółki z punktu widzenia wymagań podatkowych, zgodności działań z odpowiednimi ustawami i interpretacjami UKS.
Doświadczenia te zostały wykorzystane w pracy na stanowisku Dyrektora Finansowego, członka zarządu w PetroTank, Spółce zależnej PKN Orlen S.A., przy budowie systemu analizy przepływu informacji ze szczególnym uwzględnieniem przepływu informacji finansowej.
Zainteresowania Zawodowe I Umiejętności
Zarządzanie zmianą, controlling, rachunkowość podmiotów gospodarczych, wykorzystywanie instrumentów rachunkowości zarządczej w zarządzaniu firmą, analiza finansowa przedsiębiorstw i projektów inwestycyjnych, zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, praktyczna znajomość rachunkowości zarządczej i controllingu, umiejętność analizy wskaźników ekonomicznych i tworzenia na ich podstawie raportów zarządczych, praktyczna znajomość rachunkowości księgowej i finansowej, znajomość Międzynarodowych Standardów Rachunkowości, praktyka w prowadzeniu ksiąg rachunkowych, umiejętność tworzenia projektów inwestycyjnych i biznes-planów, doświadczenie w kontaktach z bankami, znajomość zagadnień podatkowych, doświadczenie w zarządzaniu finansami jednoosobowej spółki Skarbu Państwa oraz w procesie jej prywatyzacji, znajomość zaawansowanych systemów informatycznych, umiejętność organizowania i kierowania pracą zespołu, umiejętność podejmowania decyzji.
Uprawnienia, Szkolenia
- Kurs dla Głównych Księgowych – Stowarzyszenie Księgowych w Polsce Oddział w Krakowie,
- Kurs dla kandydatów na członków Rad Nadzorczych spółek Skarbu Państwa zakończony egzaminem,
- Restrukturyzacja przedsiębiorstw, analiza strategiczna, system raportowania zarządczego i budżetowanie.
Języki Obce
- Język angielski
Zainteresowania
- Muzyka,
- Historia,
- Turystyka górska.