Jak zbudować markę krok po kroku?
Czy jest możliwe zbudowanie rozpoznawalności marki w sieci, jeśli jest się małą firmą, która ma ograniczony budżet na działania marketingowe?
Na to pytanie odpowiadają twierdząco eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Przede wszystkim wyjaśniają czym w ogóle jest świadomość marki. A następnie pokazują, jakie znaczenie dla firmy ma świadomość marki.
Świadomość spontaniczna i wspomagana
Eksperci podają trzy rozróżnienia świadomości marki: spontaniczną, wspomaganą i świadomość TOM – co brzmi bardzo tajemniczo, ale w artykule pod tytułem „Jak zbudować rozpoznawalność marki w sieci i poza nią? Poznaj 5 działań, które pomogą zwiększyć świadomość marki” – jasno tłumaczą znaczenie tych pojęć.
Osiągnięcie tego ostatniego stopnia świadomości jest dla małej firmy bardzo trudne, ale w swoich działaniach warto się na początek skupić na budowaniu świadomości wspomaganej i spontanicznej.
Szybkie lub mozolne budowanie rozpoznawalności marki
Okazuje się, że są też sposoby na bardzo szybkie zbudowanie rozpoznawalnej marki, jeśli tylko ma się dużo odwagi i dobre pomysły.
Jednak dla większości firm najlepszym rozwiązaniem jest długotrwały i konsekwentny proces budowania marki, najlepiej z wykorzystaniem pięciu działań, które są szczegółowo opisane na stronach Akademii Przedsiębiorcy.