IT – Consulting: Adaptacja od zaraz

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Funkcjonalności takie jak dostęp do rachunku bankowego za pomocą strony WWW, IVR, call center, obsługa w oddziale oraz dostęp do sieci bankomatów i płatności kartami kredytowymi to dzisiaj już standard. Banki muszą intensywniej zabiegać o klienta.

Bartosz Mańka,
Managing consultant odpowiedzialny za doradztwo biznesowe i IT w obszarze Bankowości i Ubezpieczeń
Bartosz Hoński,
dyrektor w grupie Management Consulting and Education, Infovide-Matrix S.A.

Rosnąca ilość klientów korzystających z internetowych kanałów samoobsługowych oraz sprzedażowych przyczyniła się do przebudowy systemów opłat. Ograniczenia opłat za np. wydruki historii rachunku, przelewy itp. nie pozostały bez wpływu na przepływy pieniężne, budujące zyski. Postępujące upowszechnienie usług bankowych, zrównoważona oferta rynkowa i prostota produktów spowodowała spadek zysków pochodzących ze sprzedaży statystycznej usługi bankowej.

Dla uzyskania tego samego poziomu zysków nie wystarczyło zwiększenie zasięgu usług. Banki wykorzystując swoje mocne strony rozszerzały ofertę bazując na współpracy z ubezpieczycielami, bankami inwestycyjnymi, TFI, domami maklerskimi i sklepami internetowymi. Wartością dodaną uzupełniającą ofertę stały się bardziej intuicyjne rozwiązania informatyczne wykorzystujących technologie internetowe, smartfony czy technologie 3G.

Time to market, era banków internetowych?

W dobie bankowości internetowej lojalność klientów znacząco się obniżyła, stale poszukują oni nowych atrakcyjniejszych ofert. To wymaga od banków aktywnego zabiegania o klientów, oferowania coraz bardziej atrakcyjnych usług. Szczególnie jest to widoczne przy depozytach i inwestycjach. Konieczność pozyskiwania środków na akcje kredytowe powoduje koniczność ciągłego rywalizowania z konkurencją. Czynniki te decydują o koncentracji uwagi w obszarze sprawności operacyjnej i procesowej.

Z punku widzenia banku zachowanie time to market to wytężony wysiłek całej organizacji. Wprowadzenie nowej usługi bankowej to nie tylko zaprojektowanie produktu, ale również modyfikacja procesów sprzedażowych, obsługowych, rozrachunkowych, IT a często modyfikacja całego modelu biznesowego.

Anatomia zmiany

Wprowadzanie zmian w wielu obszarach organizacji, które są wynikiem czynników biznesowych i technologicznych określane jest pojęciem Zarządzania Architekturą Korporacyjną. Jest ona oparta na modelu zależności procesów biznesowych, funkcji, usług i zasobów w tym IT. Wprowadzanie częstych zmian w wielu miejscach organizacji bez ich wcześniejszego zaplanowania w krótkiej perspektywie czasu może doprowadzić do obniżenia efektywności operacyjnej.

Wdrożenie nowej innowacji produktowej modyfikującej usługę bankową, która ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI