IT BPS Sp. z o.o.: Skoncentruj się na biznesie, my zadbamy o sferę IT
Znaczące ograniczenie kosztów związanych z modernizacją zasobów informatycznych poszczególnych instytucji można osiągnąć jedynie poprzez szeroko pojęty outsourcing oraz grupowe zakupy. Taki właśnie cel przyświeca działalności IT BPS Sp. z o.o. – wyspecjalizowanego podmiotu, powołanego przez Bank Polskiej Spółdzielczości w celu kompleksowej obsługi informatycznej banków należących do zrzeszenia. – Chcemy w znacznym stopniu odciążyć członków Grupy BPS, by mogli oni skoncentrować się na tym, co w bankowym biznesie najistotniejsze, czyli pozyskiwaniu nowych klientów i zapewnieniu jak najwyższej jakości obsługi tym dotychczasowym – podkreśla Marcin Mateusiak, wiceprezes zarządu IT BPS.
Outsourcing i dzierżawa
Jednym z obszarów funkcjonowania spółki jest centralizacja zakupów sprzętu i oprogramowania, infrastruktury informatycznej oraz wyposażenia biurowego. – Jako instytucja reprezentująca zrzeszenie przeszło 350 banków dysponujemy szerokimi możliwościami negocjacji cen. W chwili obecnej posiadamy status złotego partnera Dell Computer Corporation, który pozwala nam zaoferować na niezwykle atrakcyjnych zasadach sprzęt tego wiodącego producenta – od stacji roboczych po zaawansowane urządzenia w rodzaju macierzy i serwerów. Już dziś daje się zaobserwować olbrzymie zainteresowanie tą ofertą ze strony członków Grupy BPS – wskazał wiceprezes spółki. Niektóre urządzenia, jak na przykład drukarki marki Konica Minolta, są udostępniane w formie dzierżawy, pozwalającej na sprowadzenie kosztów do relatywnie niskiego czynszu płaconego comiesięcznie. Z preferencyjnych zakupów skorzystać mogą nie tylko same banki, ale również ich pracownicy, którzy już dziś mają prawo zakupu sprzętu marki Dell na szczególnych zasadach.
Kluczowe znaczenie dla banków zrzeszonych w Grupie BPS ma niezwykle szeroka oferta usług outsourcingowych. – Dostarczamy infrastrukturę w formie usługi. Posiadamy własną, prywatną chmurę, dzięki czemu jesteśmy w stanie zapewnić obsługę w zakresie data center, serwerowni podstawowej oraz zapasowej, jak również kolokacje serwerów banków spółdzielczych – zaznacza Marcin Mateusiak. Ta ostatnia opcja ma szczególne znaczenie nie tylko z punktu widzenia efektywności. Wykorzystanie zewnętrznych serwerowni stanowi najprostszą i najtańszą zarazem metodę uczynienia zadość postanowieniom Rekomendacji D w zakresie zagwarantowania właściwych warunków fizycznych i środowiskowych dla kluczowych elementów infrastruktury teleinformatycznej, w szczególności serwerów. IT BPS proponuje także bankom spółdzielczym usługi w zakresie modernizacji własnych serwerowni, przebudowy bazy sprzętowej czy wdrażania rozwiązań w znaczący sposób usprawniających zarządzanie danymi, takich jak centralna baza danych o obiektach Active Directory czy oprogramowanie do wirtualizacji WMware. Wykorzystanie zasobów proponowanych przez spółkę oznacza również pełną gwarancję zgodności z najświeższymi wymogami prawnymi i regulacyjnymi. – Nasi eksperci na bieżąco monitorują aktywność ustawodawcy i nadzoru, na bieżąco dostosowując do zmian narzędzia wykorzystywane przez banki – wskazuje wiceprezes IT BPS.
Nie tylko back office
Oferta spółki nie ogranicza się wyłącznie do funkcjonalności back office. – Świadczymy również usługi w zakresie tworzenia stron internetowych dla poszczególnych banków oraz profesjonalnych systemów poczty elektronicznej – dodaje Marcin Mateusiak. Produkty te już obecnie spotykają się z ogromnym zainteresowaniem członków zrzeszenia. – Banki wymieniają się doświadczeniami, są bardzo zadowolone z funkcji udostępnianych w ramach wspomnianych narzędzi, w wielu przypadkach to właśnie pozytywne doświadczenia, na przykład z systemem pocztowym, skłaniają do skorzystania z innych elementów naszej oferty, takich jak udostępnienie serwerowni – przypomina wiceprezes spółki.
Wybór serwisu internetowego w formie oferowanej przez IT BPS oznacza zarazem możliwość korzystania z dodatkowych funkcjonalności, takich jak wnioskowanie o wypłaty w rządowym programie „Rodzina 500+”. Standaryzacja poszczególnych rozwiązań nie stoi jednak w sprzeczności z uwzględnianiem specyfiki poszczególnych instytucji. Jest wprost przeciwnie – każde wdrożenie poprzedzają szczegółowe konsultacje z przedstawicielami klienta. Nierzadko zachodzi też potrzeba zmiany w jakiejś usłudze czy funkcjonalności. Każdy z członków zrzeszenia ma przecież swą niepowtarzalną specyfikę, jej określenie i dostarczenie narzędzia jak najlepiej dopasowanego do indywidualnego charakteru każdego banku – to naczelna dewiza IT BPS.