IT Bank 2015 Relacja: 10 ranking IT@BANK

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2015.12.foto.056.c.200xNa dorocznej konferencji IT@BANK gościło ponad 600 przedstawicieli banków, polityków, naukowców i przedstawicieli firm informatycznych działających na rzecz sektora finansowego. Tegoroczna edycja była już siódmą z kolei, a ranking "Miesięcznika Finansowego BANK" miał w tym roku jubileuszową, dziesiątą odsłonę.

Głównymi tematami tegorocznej konferencji były customer experience, cyber security, innowacje, omnichannel, współpraca z MŚP. Rozpoczynając ją, Stanisław Brzeg-Wieluński, redaktor naczelny „Miesięcznika Finansowego BANK”, organizatora IT@BANK, wskazał na rekordową frekwencję jako najlepszy dowód żywego zainteresowania, jakie w świecie bankowości i finansów wzbudzają kwestie z zakresu IT.

Nowe technologie a bankowość

– Kiedy myślę IT@BANK, przede wszystkim dostrzegam nowe możliwości – tak dla banków, jak i dla ich klientów. Dostrzegam ułatwienia dla osób, które dotychczas miały trudności z korzystaniem z bankowości. Myślę też o wielu tysiącach pracowników, których w ostatnich latach pozyskaliśmy dla polskiej bankowości i dzięki którym ona rozwija się i staje coraz bardziej nowoczesna – stwierdził Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich.

Nawiązując do licznych obciążeń nakładanych w ostatnich czasach na banki przez ustawodawcę i organy nadzoru, prezes ZBP zaapelował o umiar w dalszym obciążaniu budżetów bankowych. Podkreślił jednocześnie rolę regulatora w budowaniu nowoczesnej bankowości nad Wisłą. – Chciałbym powiedzieć: nie ma możliwości zbudowania bezpiecznego systemu bankowego od strony technologicznej bez współpracy z organami państwa – powiedział Krzysztof Pietraszkiewicz.

Pełna lista kategorii i laureatów
rankingu IT@BANK 2015 jest dostępna
w listopadowym wydaniu MF BANK.

Prezentacje prelegentów
konferencji dostępne będą na
stronie www.aleBank.pl
Wydarzenie transmitowały
online: aleBank.pl i Bankier.pl.
Dodatkowa relacja z konferencji
prowadzona była także w serwisie
Twitter na profilach @aleBankPL.

Wojciech Sobieraj, prezes zarządu Alior Banku S.A., w bardzo interesującej prezentacji mówił o wpływie nowych technologii na biznes bankowy w przyszłości. Ze względu na niskie stopy banki na całym świecie mają problemy z pokryciem kosztów kapitału, a niepewność regulacyjna tylko pogłębia ten proces. Niektórzy wprawdzie uważają, że to tsunami regulacyjne ma charakter okresowy i ustąpi za jakiś czas, nie brak jednak i głosów skrajnie pesymistycznych, dostrzegających w obecnych uwarunkowaniach początek końca tradycyjnej bankowości. Swoistym signum temporis może być tytuł z niedawnego wydania „Financial Times”: Czy banki dadzą się zuberyzować – wyraźnie nawiązujący do rewolucji, jakiej na rynku przewozów osobowych dokonał portal społecznościowy Uber. – Sharing economy dopiero się zaczyna; nie można tego ignorować – podkreślił Wojciech Sobieraj.

Customer experience i cyberbezpieczeństwo

Sesję pierwszą poświęcono zagadnieniom związanym z customer experience. Dynamiczny rozwój i popularyzacja nowych technologii oraz mediów społecznościowych wzmocniły pozycję klientów. Co więcej mają oni dziś nie tylko coraz większe wymagania, ale i coraz chętniej dzielą się na forach swoimi doświadczeniami w kontaktach z firmami, w tym bankami, jak i opiniami odnośnie produktów. A w dobie gwałtownego rozwoju technologii IT nie brak narzędzi ułatwiających takie działanie. Po trosze i dlatego współcześni bankowcy starają się dostosować poziom świadczenia usług do potrzeb i oczekiwań klientów. To zaś wymaga od finansistów zdefiniowania na nowo sposobów budowy relacji z nimi. Przykłady z obszaru sprzedaży detalicznej jednoznacznie pokazują bowiem, że doświadczenie klienta pozwala zbudować istotną przewagę konkurencyjną.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI