IT@BANK 2014: Ponieważ klienci nigdy nie czekają

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Czy w świecie, który pędzi bez wytchnienia, możemy sobie pozwolić na niedostępność usług? Nie, jeśli nasi klienci chcą prowadzić interesy. Ciągła dostępność jest konieczna, ponieważ... oni nigdy nie czekają

Piotr Zacharek
Mission Critical Systems Category Manager HP Enterprise Group

Proszę wyobrazić sobie taką sytuację: w pewnej instytucji bankowej następuje awaria głównego systemu. Po 12 sekundach pojawia się pierwszy tweet z informacją o tym, że jego autor nie ma dostępu do swoich środków finansowych. Po 3 minutach jest to informacja dnia we wszystkich portalach w kraju. Po upłynięciu 19 minut prezes pechowej instytucji jest proszony o komentarz przez redaktora naczelnego największego krajowego dziennika. Ponieważ jest to instytucja operująca nie tylko na rynku lokalnym, fala finansowego tsunami rozszerza się poza granice kraju, zagrażając stabilności całego systemu finansowego. Ten krótki scenariusz, oparty na faktach, doskonale pokazuje, w jakich warunkach musi obecnie funkcjonować biznes i instytucje publiczne

W ciągu ostatnich 40 lat technologia IT zmieniła każdy element ludzkiej aktywności. W miarę upływu czasu wzrastało wielowymiarowe odziaływanie IT na społeczeństwo. Ludzka potrzeba posiadania dostępu gdziekolwiek i kiedykolwiek (bez względu na miejsce i czas) skutkuje rozwojem rynku urządzeń/rozwiązań mobilnych. Tworzy to nowe i fascynujące sposoby komunikowania się i współpracy ludzi. W efekcie prowadzi to do sytuacji, w której coraz większy odsetek kakofonii generowanej przez ludzkość jest przekształcany do formy cyfrowej. Te procesy leżą zaś u podstaw sytuacji, w której klienci jako podstawową potrzebę definiują gwarancję możliwości dokonywania transakcji za pomocą dowolnego urządzenia lub technologii przez 24 h na dobę i siedem dni w tygodniu.

Według najnowszego raportu Bain & Company Lojalność klientów w bankowości detalicznej, polscy klienci ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI