IT@BANK 2014: Opłacalny sposób na zmniejszenie przestojów i zapewnienie ciągłego funkcjonowania instytucji finansowych

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2014.11.foto.136.400xTradycyjne rozwiązania do backupu nie są w stanie zapewnić ciągłego funkcjonowania firmy - zwłaszcza w obliczu gwałtownego przyrostu ilości danych i kurczącego się "okna backupowego" (czyli czasu potrzebnego na wykonanie kopii). Ponadto narzędzia te często są kosztowne, trudne w użyciu i pozbawione ważnych funkcji. Tworzenie kopii zapasowych zajmuje za dużo czasu, a odzyskiwanie trwa zbyt długo.

Krzysztof Rachwalski
dyrektor regionalny na rynki Europy Wschodniej w Veeam Software

Za przestoje płaci się utratą lojalności klientów

Przestoje w działaniu usług finansowych wpływają na relacje z klientami, którzy chcą mieć informacje na wyciągnięcie ręki i dostęp do swoich pieniędzy zawsze i wszędzie. Rosnąca popularność smartfonów i tabletów sprawiła, że klienci jeszcze gorzej tolerują przerwy w działaniu usługi. Nie interesuje ich, dlaczego nie mogą uzyskać dostępu do konta, sprawdzić salda, przelać pieniędzy albo zapłacić rachunków o dowolnej porze dnia. Jeśli jakiś przestój będzie dla nich dotkliwy, na pewno wyrażą swoje niezadowolenie. Tym bardziej że dzisiaj użytkownicy nie muszą już pisać listu do banku lub gazety. Mogą za to udać się na blogi lub fora i bardzo szybko dotrzeć do innych niezadowolonych osób.

 

Klienci są też bardziej wybredni w doborze instytucji, której powierzają pieniądze i z którą chcą robić interesy, a historie o przestojach i niedziałających systemach mają wpływ na ich decyzje.

Wszystko sprowadza się do bycia świadomym konsumentem. Jeśli np. burza spowoduje awarię centrum danych, to czy stracę dostęp do moich pieniędzy, czy też bank przełączy się na inne centrum danych, aby zachować ciągłość usług? Nikt przecież nie chce, żeby jego bank był niedostępny albo utracił jego dane. Instytucje finansowe są pod ogromną presją, jeśli chodzi o ochronę danych i zapobieganie przestojom – a kiedy w grę wchodzą pieniądze, sytuacja staje się krytyczna.

Deficyt dostępności

Większość tych organizacji wydała już mnóstwo pieniędzy na technologie chroniące dane i minimalizują...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI