iPOS uwolni przedsiębiorców od ograniczeń kas fiskalnych? FinTech pozyskał 1,55 mln zł na rozwój

iPOS uwolni przedsiębiorców od ograniczeń kas fiskalnych? FinTech pozyskał 1,55 mln zł na rozwój
Fot. Pixabay.com
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Spółka iPOS S.A. zamknęła rundę finansowania, pozyskując 1 550 500 zł od inwestorów prywatnych oraz instytucjonalnych na rozwój innowacyjnego rozwiązania w modelu SaaS w handlu detalicznym, które jest alternatywą dla kas fiskalnych. Wśród inwestorów znalazł się Andrzej Klesyk były prezes PZU i założyciel Inteligo oraz Konrad Korobowicz były prezes Inteligo oraz prezes eCard w latach 2005 - 2009.

Wśród inwestorów znalazł się #AndrzejKlesyk, były prezes #PZU i założyciel Inteligo oraz Konrad Korobowicz były prezes #Inteligo oraz prezes #eCard w latach 2005 – 2009 #iPOS

TFI Capital Partners był pierwszym inwestorem, który zauważył potencjał spółki iPOS. Podobnie było w przypadku spółki LiveChat Software, która obecnie jest notowana na GPW. Wsparcie finansowe funduszy TFI Capital Partners, pozwoliło spółce iPOS uruchomić produkcję i rozpocząć szeroką sprzedać, co zaowocowało pozyskaniem 1400 firm i sieci handlowych obecnie korzystających z produktu.

W związku z nadchodzącymi zmianami w przepisach wprowadzających obowiązek wymiany kas fiskalnych na tzw. kasy online, iPOS w latach 2019-2020 spodziewa się skokowego zainteresowania produktem.

Rozwiązanie jest tańsze i zwiększa konkurencyjność małych i średnich

 

iPOS od 2016 roku oferuje kasoterminale iPOS duet, pierwsze rozwiązanie łączące funkcje urządzenia fiskalnego, terminala płatniczego oraz oprogramowania iPOS web do zdalnego zarządzania sklepem. Produkt rozwiązuje dwa główne problemy na rynku małych i średnich detalistów. Po pierwsze daje możliwość monitorowania wyników sprzedażowych, i mobilnego zarządzania punktem usługowym. Po drugie zwiększa akceptowalność bezgotówkowych form płatności i przełamuje jedną z największych barier rynkowych w MŚP. Spółka oferuje unikatowy hardware, który pozwala przyjmować płatności kartami bez konieczności dzierżawy terminala. Przez 5 lat korzystania z kasoterminala właściciel sklepu jest w stanie zaoszczędzić na dzierżawie nawet 3 tys zł.

“Przedsiębiorcy nie są zwolennikami kas fiskalnych. Fiskalizacja sprzedaży jest obligatoryjna, a samo urządzenie, choć dość drogie, nie dostarcza żadnej wartości dodanej w biznesie. Kasa fiskalna “wie” wszystko o ilości i cenach sprzedanych produktów, obrotach konkretnych kasjerów. Problem w tym, że kasa nie dzieli się takimi informacjami. Potrafi jedynie wydrukować nieczytelny raport na wąskim pasku papieru termicznego, co w dobie internetu i smartfonów jest po prostu archaiczne. Wychodzimy z założenia, że skoro przedsiębiorca musi kupić urządzenie fiskalne, to niech ono nie będzie tylko kosztem, ale przede wszystkim użytecznym narzędziem w prowadzeniu biznesu. Użytkownik naszego produktu może w czasie rzeczywistym zobaczyć każdy paragon, raport sprzedażowy, czas rozpoczęcia pracy kasjerów oraz wiele innych parametrów. Wszystko w przyjaznym interfejsie, na dowolnym urządzeniu z internetem i za niewielki abonament miesięczny, który można wyłączać, jeśli biznes nie pracuje. Natomiast kasoterminal – urządzenie fiskalne, terminal płatniczy i oprogramowanie sprzedażowe na nim zainstalowane kosztuje tyle, co średniej klasy kasa fiskalna – poinformował Michał Pawłowski, członek zarządu iPOS S.A.

Stała inwestycja w rozwój i potrzeby rynkowe.

 

Spółka ma mocną pozycję wśród konceptów franczyzowych. Obsługuje 10 znanych sieci franczyzowych m.in. Wars, Makarun czy Lodolandię. Niebawem rozwiązania iPOS będą wdrażane w kolejnych franczyzach. Główną przewagą produktu w tym przypadku jest możliwość raportowania wyników z dużej liczby sklepów w czasie rzeczywistym. Dla sieci franczyzowych i handlowych, które często zaopatrują w towar punkty franczyzobiorców, informacja o stanach magazynowych i zapotrzebowaniu na produkty jest kluczowa.

 

Oprogramowanie sprzedażowe oraz platforma do zarządzania biznesem są cyklicznie i bezpłatnie aktualizowane o funkcje, które są istotne z punktu widzenia użytkownika. Spółka dba o szeroką dostępność produktów, realizując strategię sprzedaży omnichannel. Rozwiązania dostępne są na dedykowanej platformie e-commerce, u ponad 200 lokalnych dystrybutorów oraz w sklepie internetowym MediaMarkt, a w planach jest uruchomienie nowych kanałów.

Ponadto iPOS S.A. przystąpiła do Programu Fundacji Polska Bezgotówkowa, dzięki któremu mali i średni przedsiębiorcy, którzy przez ostatnie 12 miesięcy nie akceptowali płatności kartami, mogą zakupić urządzenie taniej o wartość terminala płatniczego i nie ponosić kosztów transakcji przez rok. Kasoterminal jest jedynym dofinansowanym w Polsce Bezgotówkowej urządzeniem spełniającym wymogi fiskalne.

 

Dnia 15 marca br., Sejm przyjął projekt ustawy, który ma stopniowo wprowadzać obowiązek stosowania kas online. W związku z przyjętymi zmianami legislacyjnymi spółka zamierza wprowadzić do sprzedaży nowe modele kasoterminali, co pozwoli zwiększyć jej obroty. Z kolei przyszli użytkownicy rozwiązań producenta, przy okazji zmian, będą mieli możliwość zamienić kasy fiskalne na innowacyjne rozwiązania, które do tej pory były dostępne jedynie dla dużych graczy.

„Cieszymy się, że nasze rozwiązanie jakim jest kasoterminal iPOS uzyskał uznanie w oczach cenionych na rynku inwestorów. Jest to dla nas duże wyróżnienie, a zarazem potwierdzenie, że dotychczasowa praca i wysiłek, jaki włożyliśmy w nasze innowacyjne rozwiązanie ma znaczenie. Pozyskana pula zostanie przeznaczona na dalszy rozwój nowych funkcjonalności naszych produktów oraz na pozyskanie nowych użytkowników – poinformował Michał Pawłowski, członek zarządu iPOS. Obecnie pracujemy nad linią kasoterminali smart (iPOS smart i iPOS smart+), które będą spełniały wymogi kas online. Urządzenie nie tylko pozwoli w łatwy sposób zmierzyć się z zachodzącymi zmianami na rynku, ale również bardziej wpłynie na jakość pracy w retailu oraz ograniczy koszty akceptacji płatności bezgotówkowych w przyszłości. – dodaje.

Źródło: iPOS