Interactive Intelligence: stały rozwój na rynku
Grupa Interactive Intelligence (Nasdaq: ININ), międzynarodowy dostawca zintegrowanych rozwiązań z zakresu komunikacji IP dla biznesu, ogłosiła wyniki finansowe za drugi kwartał 2011 r. Przychody wyniosły 52,0 mln dolarów, co oznacza wzrost o 34% w stosunku do drugiego kwartału 2010 r.
„Realizujemy nasze główne inicjatywy strategiczne” – powiedział dr Donald E. Brown, założyciel i prezes Interactive Intelligence. – „Rozwijamy się na rynku, błyskawicznie zwiększając przychody z rozwiązań hostowanych, skutecznie zwiększając obecność międzynarodową, a także notując rosnące zainteresowanie naszymi rozwiązaniami do automatyzacji procesów biznesowych. Już wkrótce udostępnimy nową, znacząco rozwiniętą wersję 4.0 naszego sztandarowego produktu Customer Interaction Center™, co pozwoli nam utrzymać wysoką konkurencyjność także w drugiej połowie roku.”
Zysk operacyjny liczony zgodnie z GAAP wyniósł w drugim kwartale 2011 roku 5,5 mln dolarów i był o 18% wyższy od 4,7 mln dolarów w tym samym kwartale poprzedniego roku. Liczony zgodnie z zasadami GAAP zysk netto wyniósł 3,8 mln dolarów, w porównaniu do 2,5 mln dolarów w analogicznym okresie 2010 r. Saldo gotówki i inwestycji wg stanu na 30 czerwca 2011 r. zwiększyło się do 94,4 mln dolarów. Firma nie ma zadłużenia.
Wyniki pierwszej połowy 2011 r. przedstawiają się następująco:
- Całkowite przychody 99,7 mln dolarów, wyższe o 35% od 73,8 mln w pierwszej połowie 2010 r.
- Zgodny z metodologią GAAP zysk operacyjny w kwocie 10,4 mln dolarów, w porównaniu do 8,6 mln dolarów w pierwszej połowie 2010 r.
- Zgodny z metodologią GAAP zysk netto 6,9 mln dolarów, w porównaniu do 4,3 mln w pierwszej połowie 2010 r.
Ważne wydarzenia drugiego kwartału 2011 r.:
- Ogłoszenie nadchodzącej wersji CIC 4.0.
- Firma badawcza Gartner umieściła Interactive Intelligence w kwadrancie liderów w analizie dostawców infrastruktury do centrów kontaktowych.
- Firma przejęła spółkę CallTime Solutions, partnera na rynku australijskim i nowozelandzkim. Posunięcie to ma przyczynić się do rozwoju sprzedaży, wsparcia i potencjału usługowego dla klientów bezpośrednich i resellerów w tym regionie.