InPost: przychody wzrosły o 30 procent, do 858 mln zł w II kw. 2021 roku
„(…) Zakładamy, że niepewność związana z COVID-19 w krótszym okresie nadal się utrzyma – jednak jestem pewny, że przyspieszona cyfryzacja ma charakter strukturalny i będzie napędzać rozwój e-commerce, przy większym nacisku na zrównoważony rozwój, co trwale zmieni preferencje konsumentów – powiedział cytowany w komunikacie prezes InPostu Rafał Brzoska.
„W drugim kwartale nadal zwiększaliśmy skalę naszego biznesu, zapewniając konsumentom większą wygodę i podnosząc jakość naszych usług świadczonych sklepom internetowym. Przyspieszyliśmy tempo rozmieszczania Paczkomatów® zarówno w Polsce, jak i w Wielkiej Brytanii, a także wdrożyliśmy nowe, innowacyjne rozwiązania. Niedawno postawiliśmy w Polsce Paczkomat nr 14.000 oraz przekroczyliśmy liczbę 2.000 Paczkomatów w Wielkiej Brytanii” – dodał.
Czytaj także: Obligacje InPostu zadebiutowały na rynku Catalyst >>>
W Polsce wolumen przesyłek wzrósł o 26 proc. do 102,5 mln, wzrost wolumenu w paczkomatach zwiększył się o 30 proc.
Wolumen przesyłek obsłużonych na rynkach międzynarodowych wzrósł o 200 proc. do 1,5 mln sztuk, co umożliwił rozwój na rynku Wielkiej Brytanii.
Po pierwszym półroczu 2021 roku nakłady inwestycyjne grupy wzrosły o 53 proc. rdr do 329 mln zł.
W najbliższych kilku kwartałach InPost zakłada dalszą poprawę marży brutto w Polsce
W najbliższych kilku kwartałach InPost zakłada dalszą poprawę marży brutto w Polsce – poinformował podczas telekonferencji wiceprezes InPostu Adam Aleksandrowicz.
„Zakładamy, że w Polsce w najbliższych kilku kwartałach nastąpi dalsza poprawa marży brutto” – powiedział wiceprezes.
W pierwszej połowie roku marża brutto InPostu w Polsce wzrosła do 57,6 proc. z 50,9 proc. rok wcześniej.
Prezes Inpostu Rafał Brzoska zakłada, że w tym roku zwyżka rynku e-commerce w naszym kraju sięgnie 15-20 proc.
Czytaj także: InPost sfinalizował przejęcie francuskiej firmy Mondial Relay za 513 mln euro >>>
Brzoska ocenia, że w e-commerce widać było efekt wyjazdów Polaków na wakacje.
„Poluzowanie lockdownów na okres wakacyjny w większości krajów spowodowało, że ta presja na niedokonywanie zakupów w miejscach fizycznych oczywiście zmalała, tradycyjnie te miesiące w e-commerce są miesiącami słabszymi od średniej. Oczywiście dodatkowe elementy związane z brakiem lockdownu spowodowały złagodnienie gwałtownej krzywej wzrostu e-commerce, które obserwowaliśmy przez pierwszą połowę roku. Wchodząc z powrotem w miesiące jesienne, powrót do szkoły, od października zaczyna się pik w e-commerce, ta cykliczność dość mocno się powtarza” – powiedział, pytany czy w branży widoczne były masowe wyjazdy Polaków na wakacje.
„Tak to było widoczne, ale co roku wakacyjne miesiące są najspokojniejsze patrząc na przestrzeni całego roku” – dodał.
Pod koniec 2021 roku InPost przedstawi strategię rozwoju InPost Fresh
Prezes zapowiedział, że pod koniec 2021 roku InPost przedstawi strategię rozwoju InPost Fresh.
„Zamierzamy ten koncept do końca roku poszerzyć o kolejnych partnerów, z którymi prowadzimy rozmowy. Szerszą strategię dotyczącą InPostu Fresh przedstawimy na koniec roku. Będzie ona obejmowała, jeśli te parametry wzrostu, te poprawiające się wskaźniki i adopcja usługi będzie szła w tym tempie, to będzie ona przede wszystkim obejmowała znaczne zwiększenie zasięgu geograficznego działania usługi. I nie mówimy o powiększeniu tego pilotażu o 1 czy 2 miasta, (…) dla nas zwiększanie zasięgu to jest skokowo, w tempie takim jak rozstawiamy paczkomaty”- powiedział.
InPost oraz Makro Polska rozpoczęły w lipcu w Warszawie testy dostaw produktów spożywczych oraz przemysłowych w oparciu o nową aplikację InPost Fresh. Jak wówczas informowano, to pierwszy krok w budowaniu ogólnopolskiej sieci dostaw produktów spożywczych