Innowacyjne rozwiązania Xerox ułatwiają dostęp do usług bankowych mieszkańcom krajów rozwijających się
Pracownicy działu badań Xerox stworzyli rozwiązanie, które obniża koszty otwarcia nowych oddziałów, także na obszarach o mniejszej gęstości zaludnienia, i pozwala na automatyzację kluczowych usług bankowości osobistej, takich jak otwarcie konta, czy złożenie wniosku kredytowego. W ten sposób klienci z Indii i innych rynków rozwijających się mogą w łatwiejszy sposób zarządzać swoimi pieniędzmi.
Indie i inne kraje rozwijające się odnotowują wzrastający popyt na najbardziej podstawowe usługi bankowe. Ale w Indiach, których wielojęzyczna populacja wynosi 1,2 mld mieszkańców i zamieszkuje obszar o powierzchni niemal 3,3 mln km2, zaspokojenie tego popytu przedstawia spore trudności. Rozwiązanie Xerox automatyzuje podstawowe procesy bankowości, integrując standardowe operacje typu back office z operacjami front office, czyli związanymi z bezpośrednią obsługą klienta. W rezultacie opłacalne staje się uruchamianie placówek na obszarach mniej zaludnionych.
Bazując na badaniach etnograficznych dotyczących dostępu do usług bankowych na obszarach wiejskich, Xerox planuje uruchomienie pilotażowego programu w kioskach bankowych jednej z wiodących indyjskich instytucji finansowych. Tego typu placówki łatwo zbudować, zainstalować i zabezpieczyć także w miejscach o małej gęstości zaludnienia. Program zakłada wykorzystanie cech wielofunkcyjnych urządzeń Xerox, które nie tylko skanują pismo ręczne, ale także interaktywnie reagują na zeskanowaną informację.
“To innowacyjne podejście pozwala klientom skorzystać z możliwości, jakie oferuje technologia, eliminując przy tym biurokrację, kolejki i niewygodę„, powiedział Nischal Piratla, senior entrepreneur in residence w Xerox Research Centre India (XRCI). “Rozwiązanie to jest tak łatwe i efektywne, że obecnie wykorzystuje się je w najdalszych zakątkach globu”.
Zastosowanie produktów Xerox eliminuje konieczność bezpośredniego kontaktu z pracownikiem banku, redukuje papierowy obieg dokumentów oraz oferuje klientom przyjazne środowisko. Klient wprowadza kluczowe informacje w kiosku bankowym, który obsługuje klika różnych języków. Następnie mechanizm automatycznie weryfikuje kompletność i prawidłowość informacji i wprowadza je do bazy danych. Bezpieczna technologia pozwala przezwyciężyć problemy z wolnym, podatnym na błędy transferem danych przez sieci satelitarne wykorzystywane na obszarach o mniejszej gęstości zaludnienia.
Źródło: Xerox