ING nagrodzone za promowanie ubezpieczeń
"Naga prawda o ubezpieczeniach" zdobyła srebrną nagrodę Effie Awards 2011. Effie Awards to jeden z najważniejszych na świecie konkursów branży komunikacji marketingowej.
„Naga prawda o ubezpieczeniach” ING Życie to nietypowa akcja realizowana na przełomie września i października 2010 r., która miała na celu wzbudzenie zainteresowania wśród Polaków tematem ubezpieczeń na życie.
„W sześciu miastach Polski, w najczęściej uczęszczanych miejscach, stworzyliśmy ekspozycję złożoną z 200 naturalnej wielkości manekinów. Co piąty pomalowany był na kolor pomarańczowy oraz symbolizował osobę ubezpieczoną – stanowiło to nawiązanie do raportu społecznego ING Życie Sztuka odpowiedzialności.” – wyjaśnia Arkadiusz Chmurzyński, ATL/Media Manager w ING Życie.
Kampania była połączeniem akcji edukacyjnej z happeningiem. Podczas otwarcia wystawy w każdym z miast odbywało się malowanie manekinów przez artystów plastyków, osoby publiczne oraz gwiazdy ekranu. Wszystkie ozdobione w ten sposób manekiny zostały przekazane na aukcję charytatywną, organizowaną przez Fundację Psychoonkologii „Ogród Nadziei”. Pieniądze pozyskane z ich sprzedaży przeznaczone zostały na pomoc dla osób chorych na nowotwory.
Zwycięska kampania „Naga prawda o ubezpieczeniach” została już nagrodzona w międzynarodowym konkursie PRGN Best Practice Awards przez Public Relations Global Network, sieć zrzeszającą niezależne agencje PR.
Źródło: PIU