ING Bank Śląski wprowadza możliwość otwarcia konta za pomocą wideoweryfikacji

ING Bank Śląski wprowadza możliwość otwarcia konta za pomocą wideoweryfikacji
Logo ING Banku Śląski Fot. Materiały prasowe
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
ING Bank Śląski pilotażowo wprowadził do swojej oferty możliwość zdalnego zakładania rachunku z wykorzystaniem kamery w telefonie. Z rozwiązania za pośrednictwem bankowości mobilnej Moje ING mogą skorzystać użytkownicy smartfonów z systemem IOS.
Nowa, zdalna identyfikacja klienta jest oparta na metodach biometrycznych #ING #INGBankŚląski @ING__Polska

Nowa, zdalna identyfikacja klienta jest oparta na metodach biometrycznych. W głównej mierze polega ona na porównywaniu rysów twarzy z tymi widniejącymi na fotografii w dowodzie tożsamości.

Czytaj także: ING Bank Śląski umożliwia firmom zdalne zarządzanie finansami >>>

Moje ING poprowadzi użytkownika krok po kroku

Aplikacja mobilna Moje ING poprowadzi użytkownika krok po kroku. Wystarczy, że pokaże do kamery telefonu obie strony swojego dowodu osobistego, a następnie podczas „selfie” wykona kilka ruchów głową. Założenie rachunku zostanie potwierdzone w kilka godzin, najpóźniej w następnym dniu roboczym. Login do swojej bankowości klient dostanie sms-em, a kartę dostarczy kurier na wskazany adres.

Czytaj także: Jak banki pomagają seniorom w bezpiecznym dostępie do pieniędzy w czasie Covid-19?

Dotychczas klienci ING Banku Śląskiego mogli korzystać z następujących metod identyfikacji tożsamości podczas zdalnego otwierania rachunku:

  • przelew na 1 zł – w tej metodzie klient potwierdza swoją tożsamość na podstawie przelewu z innego konta (5 wybranych banków);
  • wizyta kuriera − w tej metodzie tożsamość klienta potwierdzi kurier, który przyjedzie pod wskazany przez klienta adres;
  • wizyta w oddziale – klient wypełnia wniosek i na miejscu w oddziale potwierdza swoją tożsamość.
Źródło: ING Bank Śląski S.A.