ING Bank Śląski uruchamia imoje. To pierwsza w Polsce internetowa bramka płatnicza
„Obecnie startujemy z pilotażem imoje na ograniczonej liczbie sklepów internetowych. Prowadzimy rozmowy ze sklepami, które będą w nim uczestniczyć. Szerokie wdrożenie usługi, wraz ze startem płatności odroczonych Twisto, planujemy w 2 kwartale” – czytamy w komunikacie.
Usługa imoje to internetowa bramka płatnicza. Jest to rozwiązanie dedykowane dla sklepów internetowych oraz ich klientów. Klienci sklepu dzięki bramce imoje mają szybko i wygodnie zrealizować płatność za zakupy, podano także.
„imoje jest pierwszą bramka płatniczą dostarczaną przez bank. Wiemy, że zarówno dla sklepów internetowych, jak i konsumentów (bramka będzie dostępna dla wszystkich, niezależnie od tego czy są klientami ING) ważne jest, że w procesie zakupowym będzie pośredniczyć wiarygodny partner, z wieloletnim doświadczeniem w dostarczaniu wysokiej jakości usług finansowych. W drugim kwartale roku w ramach bramki imoje zostanie udostępniona również płatność Twisto – czyli metoda 'kup teraz, zapłać później’. Twisto oferuje szybką i bezpieczną płatność z krótkoterminowym finansowaniem w okresie 14 dni od dostarczenia towaru, bez dodatkowych opłat. Co ważne, sklep internetowy otrzymuje od razu pełną kwotę zakupu” – czytamy dalej.
Sklepy online będą mogły zwiększyć swój przychód
Dzięki nowej usłudze sklepy online korzystające z imoje będą mogły zwiększyć swój przychód poprzez wyższą konwersję sprzedaży oraz większą średnią wartość koszyka. ING Bank Ślaski jest udziałowcem spółki Twisto Polska. Metoda jest obecnie najbardziej innowacyjną formą zapłaty i bramka imoje będzie pierwszą, w której będzie dostępna, zaznaczono również.
„Bramka płatnicza to ostatni etap procesu zakupowego w sklepie internetowym. Za jej pośrednictwem klient wybiera najwygodniejszą dla siebie metodę płatności za złożone zamówienie dzięki której za jej pośrednictwem klient wybiera najwygodniejszą dla siebie metodę płatności za złożone zamówienie (np. szybki przelew, karta, BLIK). Głównymi dostawcami płatności e-commerce w Polsce są PayU, Przelewy24, DotPay oraz TPay. imoje będzie pierwszym rozwiązaniem oferowanym przez bank” – wskazano również.
14 mln Polaków dokonuje regularnych zakupów w internecie
Wartość rynku e-commerce w Polsce jest obecnie wyceniana na 36 mld zł i szacuje się, że do 2020 roku jego wartość wzrośnie dwukrotnie. Aż 14 mln Polaków dokonuje regularnych zakupów w internecie. Bank jest naturalną stroną transakcji pomiędzy klientem, a sklepem. Dlatego ING Bank Śląski zdecydował się na zagospodarowanie tego dynamicznie rozwijającego się segmentu rynku i zbudowanie własnej bramki płatniczej – imoje będzie bezpośrednio zintegrowane ze sklepami internetowymi, podsumowano w komunikacie.
ING Bank Śląski jest notowany na GPW od 1994 r. Jego głównym akcjonariuszem jest holenderska grupa ING. Aktywa razem grupy wyniosły 126 mld zł na koniec 2017 r.
Źródło: ISBnews