ING Bank Śląski: problemy z dostępem do bankowości internetowej i mobilnej oraz płatnościami kartą
Bank przywrócił już działanie bankowości internetowej i aplikacji mobilnej dla klientów indywidualnych i firm. Karty również działają poprawnie.
„Dziś rano zmagaliśmy się z awarią systemów bankowych. Występowały problemy z dostępem do bankowości internetowej i działaniem aplikacji mobilnej dla klientów indywidualnych oraz firm. Były problemy z płatnościami kartami i BLIK-iem, utrudnione było wypłacanie pieniędzy z bankomatów” – poinformował ING Bank Śląski na stronie internetowej.
Tymczasowo nie wyświetla się za jeszcze historia transakcji w bankowości internetowej Moje ING i aplikacji mobilnej Moje ING mobile dla klientów indywidualnych.
„Pracujemy nad poprawnym zaksięgowaniem transakcji wykonanych w tych systemach podczas trwania awarii (7:30 – 11:00). Prosimy o ich nieponawianie” – apeluje bank.
Czytaj także: ING Bank Śląski udostępnił produkcyjny interfejs API >>>
Awaria miała wpływ na:
- Bankowość internetową Moje ING i aplikację mobilną Moje ING mobile dla klientów indywidualnych
- Bankowość internetową ING Business i aplikację mobilną dla klientów korporacyjnych
- Płatności kartą w terminalach płatniczych i wypłaty pieniędzy z bankomatów
- Płatności i wypłaty kodami BLIK
- Płatności za zakupy internetowe poprzez „Płać z ING” i kodami BLIK
- Dostępność bankowych infolinii
Przedsmak PSD2?
Nie wiadomo natomiast, czy awaria związana jest ze zmianami, jakie wejdą w życie już 14 września, kiedy to zgodnie z wymogami unijnej dyrektywy PSD2, zacznie obowiązywać m.in. silne uwierzytelnianie. Oznacza to, że zmieni się sposób logowania nie tylko do bankowości elektronicznej ING BS, ale i innych banków.