Im więcej zarabiamy, tym chętniej kupujemy na raty

Im więcej zarabiamy, tym chętniej kupujemy na raty
Fot. stock.adobe.com/Pio Si
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W okresie świątecznym 14% Polaków przynajmniej raz kupiło coś na raty. Do tego grona dołączy kolejny niecały procent badanych, którzy tego nigdy nie robili, ale planują taką formę zakupów w tym roku, wynika z badania Santander Consumer Banku, wykonanego na potrzeby raportu "Polaków portfel własny - świąteczne przygotowania". Skłonność do zakupów na raty rośnie wraz z poziomem osiąganego dochodu.

Najwięcej osób wybiera finansowanie ratalne w okresie świątecznym w miastach od 250 do 500 tys. mieszkańców #raty #pożyczki #kredyty

Coraz częściej produkty na raty kupują osoby zarabiające powyżej 5 tys. zł netto miesięcznie, dla których jest to atrakcyjna forma finansowania wydatków. Na świąteczne zakupy na raty decyduje się już prawie 40% najlepiej zarabiających.

„Potwierdzają to nasze obserwacje i informacje uzyskiwane od klientów. Decydują się oni na kredyt na zakup towarów i usług nie dlatego, że w danym momencie nie mają możliwości sfinansowania zakupu z bieżących dochodów. Wybierają takie rozwiązanie, bo to efektywny sposób zarządzania płynnością domowego budżetu i szansa na skorzystanie z dobrej oferty banku” – powiedziała dyrektor departamentu sprzedaży i zarządzania relacjami z partnerami biznesowymi Santander Consumer Banku Agnieszka Kociemska, cytowana w komunikacie.

Z rat chętnie korzystamy przed świętami

Z badania SCB wynika, że najwięcej osób wybiera finansowanie ratalne w okresie świątecznym w miastach od 250 do 500 tys. mieszkańców (18,2%). Częściej tę formę finansowania zakupów wskazywali mężczyźni (17,1%), niż kobiety (11,1%). Największą grupę konsumentów deklarujących zainteresowanie zakupami na raty stanowią osoby w grupie wiekowej 40-49 lat (co piąta osoba). Najmniejszy odsetek korzystających z tej formy finansowania jest wśród osób po 70. roku życia (niecałe 10%).

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut IBRIS w dniach 5-6 listopada 2018 r. W badaniu wzięły udział osoby dorosłe reprezentatywne dla całej Polski. Próba n=1000.

Santander Consumer Bank jest jednym z liderów rynku consumer finance w Polsce. Bank należy do hiszpańskiej grupy Santander.

Źródło: ISBnews