Ile Polacy wydali na zakupy w Black Friday?

Ile Polacy wydali na zakupy w Black Friday?
Fot. stock.adobe.com/Myimagine
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W Black Friday (23 listopada br.) Polacy wydali na zakupy w sieci o blisko 176% więcej niż wynosiła średnia dzienna w październiku, wynika ze statystyk obsługiwanego przez KIR systemu szybkich płatności internetowych Paybynet.

W #BlackFriday Polacy wydali na #zakupy w sieci o blisko 176% więcej niż wynosiła średnia dzienna w październiku #KIR @RzecznikKIR

Dane KIR pokazują również, że promocje związane z Czarnym Piątkiem zdecydowanie bardziej zachęcały Polaków do zakupów niż przeceny oferowane w tzw. Cyber Monday, który za oceanem słynie z wyprzedaży właśnie w sklepach on-line.

Kwoty przeznaczane na zakupy internetowe wyższe o ponad 30%

Średnia wartość koszyka zakupów dokonywanych w tym roku podczas Czarnego Piątku wyniosła ponad 190 zł – wynika z danych KIR. Statystyki transakcji wykonywanych w systemie Paybynet pokazują, że kwoty przeznaczane na zakupy internetowe tego dnia były wyższe o ponad 30% w porównaniu z październikiem br., kiedy średnia wartość koszyka wynosiła nieco ponad 146 zł. Tegoroczny Black Friday wypadł również lepiej (o niemal 19%) niż popularny w Stanach Zjednoczonych i kojarzony przede wszystkim z handlem internetowym Cyber Monday, choć także w tym dniu wartość zakupów on-line przewyższała średnią i wyniosła ponad 160 zł, podano.

„Black Friday organizowany jest w Polsce nieco dłużej niż wyprzedażowy poniedziałek i prawdopodobnie lepiej zakorzenił się już w świadomości zarówno konsumentów, jak i sprzedawców. Wiele e-sklepów prowadziło swoje akcje promocyjne przez cały weekend, co również mogło wpłynąć na wyraźnie mniejsze zainteresowanie poniedziałkowymi wyprzedażami. Nie zmienia to jednak faktu, że z roku na rok listopadowe szaleństwo zakupowe w naszym kraju rośnie” – powiedział wiceprezes zarządu KIR Dariusz Marcjasz, cytowany w komunikacie.

Większa liczba transakcji

Amerykańska inicjatywa otwarcia sezonu zakupów przedświątecznych wielkimi wyprzedażami wpłynęła nie tylko na wartość koszyka zakupowego konsumentów, ale także na liczbę transakcji odnotowaną w systemie Paybynet. Z danych KIR wynika, że była ona większa o 23% niż w Cyber Monday i o niemal 112% większa od średniej dziennej w październiku, podano również.

„Black Friday i Cyber Monday miały wyraźny wpływ także na wartość transakcji przeprowadzonych w tym okresie. W Czarny Piątek była ona wyższa 90% od poniedziałkowych wyprzedaży i aż o niemal 176% od średniej dziennej wartości transakcji w październiku” – czytamy dalej.

Paybynet to system płatności internetowych funkcjonujący w trybie ciągłym i dostępny przez 24 godziny na dobę. Dzięki usłudze pieniądze przekazywane są bezpośrednio z konta klienta na konto e-sklepu. Każde zamówienie i płatność przez Paybynet stanowi osobną transakcję, co znacznie ułatwia księgowanie i usprawnia obsługę klientów. Paybynet świadczy również usługę bramek płatniczych do banków dla funkcjonujących na rynku operatorów płatności internetowych.

KIR, powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce jest kluczowym elementem infrastruktury polskiego sektora bankowego. Za pośrednictwem prowadzonych przez KIR systemów rozliczeniowych Elixir, Express Elixir i Euro Elixir, obsługujących standardowe i natychmiastowe przelewy międzybankowe w złotych oraz krajowe i transgraniczne przelewy w euro, przetwarzanych jest ponad 1,7 mld transakcji rocznie.

Źródło: ISBnews