III Forum Technologii Banków Spółdzielczych: Bank Spółdzielczy bez papieru i marmurów

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

nbs.2011.06.foto.015.a.150xNie należy klękać przed nowymi technologiami. Co czynić? Trzeba przekuwać je we własny sukces! W małym banku zadanie z kategorii science fiction? Niekoniecznie.

– Wyobraźmy sobie, że nasz klient wchodzi do oddziału – mówi Mirosław Potulski, prezes Banku Polskiej Spółdzielczości – a w sali na ekranie plazmowym rozbłyska napis powitalny z jego nazwiskiem, ponieważ karta płatnicza działa w systemie identyfikacji radiowej. Czy klient życzyłby sobie takiego powitania? Myślę, że nie miałby zastrzeżeń. Usługi spersonalizowane są w cenie. W bankach spółdzielczych znamy swoich partnerów z imienia i z nazwiska. Może dlatego lepiej u nas regulują swoje zobowiązania…

Jan Kowalski w e-banku

– Wyobraźmy sobie – dopowiada prezes, że Jan Kowalski poznaje saldo rachunku oraz pobiera gotówkę bez konieczności używania karty i PIN-u. Nasz stały klient nie musi przecież każdorazowo podawać swoich referencji, są one już zapisane w systemie. Jesteśmy na etapie zaawansowanej techniki, oprócz usługi standardowej sprzedajemy produkty z zakresu leasingu, obligacji, ubezpieczeń, factoringu czy inżynierii finansowej. Można więc standaryzować e-usługi i upowszechniać je w oddziałach.

– Kowalski sięga po ulotkę z lady banku i… może natychmiast odczytać z ekranu komputera na przykład warunki dedykowanej mu polisy. Jak to możliwe? Ulotka została wyposażona w chip radiowy, który komunikuje się z centrum dowodzenia w oddziale. Co wówczas robi nasz doradca? Podchodzi do klienta, proponuje wybór chociażby ubezpieczenia OC, które kończy się za miesiąc.

– Jak zwykle Kowalski ma wiele wątpliwości, ale doradca wie, że płacimy mu tylko za efekty… Pan Jan podejmuje więc „jedynie słuszną” decyzję i sięga po formularz. Ale po to, by uzupełnić dane, które wcześniej już zostały automatycznie skopiowane z jego kartoteki.

III Forum Technologii Banków Spółdzielczych pod hasłem Nowe technologie w kreowaniu innowacyjności i konkurencyjności banków spółdzielczych na lokalnych rynkach finansowych zorganizował Związek Banków Polskich przy współpracy Grupy BPS, Spółdzielczej Grupy Bankowej, Federacji BS MR Banku oraz Centrum Prawa Bankowego i Informacji. Prezesi oraz specjaliści IT banków spółdzielczych rozmawiali o kierunkach informatyzacji zrzeszeń, produktach i usługach e-bankowości, systemach wymiany informacji kredytowej i gospodarczej. Do udziału w panelach eksperckich zaproszono największych producentów oraz dostawców rozwiązań IT. Partnerem strategicznym było Biuro Informacji Kredytowej S.A

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI