Huawei prezentuje wyniki finansowe w 2014 roku

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

huawei.01.400x288Dochody ze sprzedaży firmy Huawei w roku 2014 są szacowane na około 287-289 miliardów CNY (46-47 miliardów USD); roczne inwestycje w sektorze R&D mieszczą się w przedziale między 39,5 a 40,5 miliarda CNY (6,4-6,5 miliarda USD)[1]

Firma Huawei odnotowała kolejny wzrost zysków w 2014 roku. Głównym czynnikiem wpływającym na jej sukces było docenienie przez klientów najwyższej jakości produktów i usług przez nią oferowanych. Globalne przychody ze sprzedaży w 2014 r. są szacowane na około 287-289 miliardów CNY (46-47 miliardów USD), co stanowi ponad 20% wzrost zysków z roku na rok.

Meng Wanzhou, Dyrektor Finansowy Huawei, ogłosiła, że zyski firmy z głównych obszarów działalności mogą osiągnąć sumę między 33,9 a 34,3 miliardów CNY (ok. 5,5 miliarda USD), z  marżą na poziomie 12%, co daje porównywalny rezultat jak w roku 2013. Zarówno wskaźnik przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej, jak i wskaźnik aktywów do pasywów firmy, są na stałym poziomie.

Wszystkie grupy Huawei odnotowały znaczący wzrost w 2014 roku.

  • Przychody Huawei Carrier Network wzrosły o około 15% względem poprzedniego roku. Głównymi czynnikami wzrostu były: stały wzrost inwestycji w technologie 3G oraz zaangażowanie w inwestycje 4G na całym świecie.
  • Przychody Huawei Enterprise Business wzrosły o około 27%. W tym obszarze grupa współpracuje obecnie z ponad 100 z 500 największych firm na świecie, w tym m.in. z SAP i Accenture w zakresie wspólnego rozwoju rozwiązań cloud computing i big data.
  • Grupa Huawei Consumer Business odnotowała 32% wzrost przychodu rok do roku w obszarze rozwiązań konsumenckich, który jest efektem wyższej sprzedaży średniej i wysokiej klasy smartfonów na szybko rosnącym rynku tego rodzaju urządzeń na całym świecie. Szczególnie wysokie wzrosty firma Huawei osiąga na rynkach wschodzących.

Pani Meng podaje dwa powody wyjaśniające, dlaczego firma Huawei utrzymała stabilny wzrost przez cały 2014 rok. Pierwszy z nich to położenie szczególnego nacisku na kluczowe wartości, takie jak zorientowanie na potrzeby klienta oraz docenianie zaangażowanych pracowników. Drugi to stały rozwój organizacji oraz  transformacja mająca na celu poprawę efektywności i kreowatywności wśród pracowników.

Przewidujemy, że do 2025 roku liczba połączeń na całym świecie przekroczy 100 miliardów. Staną się one wszechobecne jak powietrze czy woda – mówi Pani Meng – Powszechna łączność i rozwiązania big data będą początkiem nowej rewolucji inteligentnej technologii, które przyspieszą modernizację tradycyjnych gałęzi przemysłu i zmienią obecne otoczenie biznesowe.

Huawei jest zaangażowany w tworzenie nowych połączeń pomiędzy systemami, firmami, miastami i ludźmi na całym świecie. Stosowane rozwiązania teleinformatyczne przyczyniają się do poprawy wydajności pracy, pomagają zmoderniozwać przemysł, stworzyć lepsze warunki dla każdego użytkownika i umożliwiają swobodną wymianę myśli i idei. Huawei inwestuje również w rozwój kluczowych technologii przyszłości. W 2014 roku firma zainwestowała 39,5-40,5 miliarda CNY (ok. 6,5 miliarda USD) w badania i rozwój, co stanowi wzrost wydatków  na poziomie 28% w porównaniu z rokiem 2013. W ciągu ostatnich 10 lat Huawei zainwestował łącznie ponad 188 miliardów CNY w finansowanie działań R&D.

Huawei po raz pierwszy w historii znalazł się na liście Thompson Reuters pośród 100 największych światowych innowatorów w 2014 roku. Firma zajmuje również 94 pozycję w rankingu Interbrand’s Top 100 Best Global Brands i jako jedyna chińska firma znalazła się w tym prestiżowym rankingu.

Przedstawione wyniki finansowe nie zostały jeszcze zaudytowane. Huawei ogłosi ostateczne wyniki po badaniu przez firmę audytorską KPMG w marcu 2015.

Źródło: Huawei

[1] Niezaudytowane wyniki finansowe; kursy walut: US$1 = CNY 6.1958 (stan na 31 grudnia, 2014)