Gemius i IIBR inwestują w udoskonalanie ilościowych badań marketingowych online

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

gemius.250x61Gemius SA wygrał w konkursie zorganizowanym przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) i uzyskał dofinansowanie prac badawczo-rozwojowych mających na celu wdrożenie innowacyjnych technologii badań. Jest to już drugi projekt dotyczący badań online wspierany przez NCBiR, którego wyniki są wykorzystywane w badaniach Gemius i IIBR.

Badania marketingowe realizowane przez internet przeżywają obecnie gwałtowny wzrost popularności. Tylko w 2010 roku – według szacunków PTBRiO – zrealizowano w naszym kraju ponad 1,2 miliona wywiadów online a największy udział w tej liczbie (niemal 500 tysięcy) miał IIBR – lider badań rynkowych online w Polsce. W większości były to wywiady realizowane na stronach WWW.

Obecnie częstokroć szybciej, łatwiej i taniej jest znaleźć respondenta w internecie niż docierać do niego osobiście przez ankietera czy za pomocą wywiadu telefonicznego. Co więcej, ankieta internetowa przestaje być prostym sondażem a coraz częściej za jej pomocą realizowane są duże, złożone projekty. Owocuje to z jednej strony wzrostem liczby emitowanych na witrynach zaproszeń do badań, z drugiej natomiast – bardziej skomplikowanymi i obciążającymi odbiorców kwestionariuszami.

Prowadzony projekt ma dwa podstawowe cele. Po pierwsze, posłuży wypracowaniu technik zwiększających efektywność dotarcia do respondentów. Po drugie zaś, dostarczy wiedzy, pomagającej budować kwestionariusze w taki sposób, by były przyjazne i angażujące respondenta w projekt badawczy.

– W badaniach ilościowych prowadzonych przez internet niezwykle ważne jest dotarcie z ankietą do właściwych osób. Rosnąca liczba projektów realizowanych za pomocą zaproszeń emitowanych na witrynach oraz coraz bardziej skomplikowane kwestionariusze mogą w przyszłości zmniejszać chęć udziału w nich użytkowników. Aby uniknąć tego problemu zaprojektowaliśmy szereg rozwiązań które zamierzamy wdrożyć w naszej praktyce badawczej. Cieszymy się, że projekt zyskał uznanie ekspertów Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Uzyskane dofinansowanie pozwoli nam na pracę nad wdrożeniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych – mówi Małgorzata Półtorak, Doradca Zarządu ds badań i rozwoju w Gemius oraz Kierownik Działu Metodologii w IIBR.

– Stale pracujemy nad udoskonaleniem badań marketingowych online. Inwestycja w jakość badań internetowych, w postaci projektu dofinansowanego przez NCBiR w ramach programu InnoTech z pewnością przyczyni się do tego, że badania w sieci będą stanowić jeszcze bardziej atrakcyjną alternatywę do badań tradycyjnych oraz wzmocni naszą pozycję lidera rynku. Jestem dumny, że NCBiR już po raz kolejny nagrodził naszą wiedzę, pomysłowość i innowacyjność – dodaje Jarosław Pawlak, Wiceprezes Zarządu Gemius i Prezes Zarządu IIBR.

Budżet projektu „Innowacyjne techniki i narzędzia badań online minimalizujące obciążenie użytkowników” wynosi 1,8 miliona złotych, prowadzony będzie w 2012 i 2013 roku. Partnerem Gemius i IIBR w tym projekcie jest Szkoła Główna Handlowa.

Źródło: IIBR, Gemius