Funkcja prewencyjna Bazy Agencyjnej PIU
1470 spraw, dotyczących rozwiązania przez zakłady ubezpieczeń umów z agentami, znajduje się obecnie w Bazie Agencyjnej PIU. W ciągu pięciu lat od uruchomienia bazy, znacznie wzrosło zainteresowanie tym narzędziem w zakładach ubezpieczeń.
Obecnie z bazy korzystają komórki, zajmujące się zarządzaniem siecią agentów, operacyjno-dochodzeniowe, controllingu, zarządzania sprzedażą, likwidacji szkód, compliance oraz szkoleń i rozwoju. Dzięki temu w ciągu czterech lat liczba spraw, znajdujących się w Bazie Agencyjnej, wzrosła niemal sześciokrotnie.
Główną tego przyczyną jest zwiększająca się liczba osób i firm, korzystających z bazy. Dziś jest to w sumie 91 użytkowników z zakładów reprezentujących zarówno dział I i II, w tym również jest jeden oddział zagranicznego zakładu.
Baza Agencyjna PIU jest narzędziem, służącym do zasięgania informacji o powodach rozwiązania przez zakłady ubezpieczeń umów z agentami. Głównym motywem powstania bazy było wsparcie procesów przeciwdziałania przestępczości ubezpieczeniowej, oraz ochrona zakładów ubezpieczeń przed podjęciem współpracy z nierzetelnymi agentami ubezpieczeniowymi. Bliższych informacji nt. bazy udziela Dział Zarządzania Informacją Ubezpieczeniową pod nr tel. 22 420 51 26.
Źródło: PIU