E-learningowa służba przygotowawcza dla pracowników JST

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

szkolenia.03.150x

W kwietniu 2011 roku MSWiA uruchomiło specjalną platformę internetową służącą przeprowadzaniu szkoleń w zakresie służby przygotowawczej, dedykowaną pracownikom jednostek samorządu terytorialnego. W ciągu dwóch miesięcy z usług platformy skorzystało 900 osób, a kolejnych 1200 zapisanych jest na szkolenia.

W ustawie o pracownikach samorządowych znajduje się zapis o obowiązkowym szkoleniu przygotowawczym dla nowozatrudnionych. Służba przygotowawcza obejmuje teoretyczne oraz praktyczne przygotowanie do pełnienia obowiązków służbowych.

Jest to okres, gdy pracownik, będąc formalnie zatrudniony na stanowisku urzędniczym, ma dopiero zdobyć niezbędne umiejętności do wykonywania pracy na tym stanowisku.

Wychodząc na przeciw potrzebom JST, MSWiA uruchomiło platformę, która służy przeprowadzaniu szkoleń przygotowawczych. Taki system pozwala na dużą swobodę w dopasowaniu terminów szkoleń, służy ograniczeniu kosztów (szkolenia są bezpłatne), jednocześnie zachowując najwyższe standardy edukacyjne.

Projekt platformy e-learningowej skierowany jest do małych jednostek samorządu terytorialnego i oferuje bardzo szeroki wachlarz tematów szkoleń. Zapisy na szkolenia oraz wszelkie informacje dostępne są na stronie: https://www.sluzba-jst.gov.pl/4ses/servlet/MainServlet

Żródło: www.administracja.mswia.gov.pl