Doradztwo inwestycyjne w Banku Millennium
– Obecnie niewielu klientów banków w Polsce decyduje się na inwestycje. Chcemy rozszerzyć dostępność tego obszaru dla jak największej grupy klientów. Dlatego wprowadziliśmy w pełni zautomatyzowaną usługę, skierowaną m.in. do osób, które nie inwestują, nie wiedzą, jak zacząć lub po prostu nie mają czasu na śledzenie wydarzeń ekonomicznych – mówi Tomasz Brzostowski, kierownik Wydziału Sprzedaży w Kanałach Elektronicznych w Banku Millennium.
W ramach usługi doradztwa inwestycyjnego na podstawie odpowiedzi na szczegółowe pytania dotyczące m.in. celów inwestycyjnych, sytuacji finansowej oraz potrzeb danego klienta wydawana jest rekomendacja inwestycyjna. – To znacznie ułatwia proces decyzyjny. Klient nie musi samodzielnie szukać i porównywać dostępnych produktów – dodaje Tomasz Brzostowski.
Symulacja w trzech wersjach
Dodatkowo w systemie banku prezentowana jest symulacja oparta na historycznych wynikach rekomendowanego funduszu inwestycyjnego w trzech scenariuszach: pozytywnym, negatywnym i neutralnym. Ta informacja obrazuje klientowi, ile jego inwestycja warta byłaby dziś, gdyby kilka lat temu zainwestował w rekomendowany fundusz i pozwala tym samym przygotować się na różne scenariusze rozwoju sytuacji na rynkach finansowych.
Czytaj także: Bank Millennium: 1331,87 mln zł straty netto w 2021 roku >>>
By inwestowanie uczynić dostępnym dla każdego, oferta Banku Millennium dostępna w ramach usługi charakteryzuje się niskim progiem wpłat, wystarczy 200 zł. Ponadto bank wprowadził możliwość łatwego zarządzania inwestycją, w tym ustanowienie zlecenia stałego, dzięki czemu wskazana kwota będzie automatycznie wpłacana na konto wybranego produktu inwestycyjnego, co ułatwia regularne inwestowanie. Klient może skorzystać z rekomendacji i złożyć zlecenie nabycia wskazanego produktu za pośrednictwem kanałów elektronicznych. Może też zmienić parametry celu i otrzymać nową rekomendację.
Zalety usługi doradztwa inwestycyjnego
Pozostałe zalety usługi doradztwa inwestycyjnego:
- w pełni zautomatyzowany, składający się z kilku prostych kroków i przejrzysty proces dostępny w kanałach zdalnych;
- nie wymaga zaawansowanej znajomości produktów inwestycyjnych i rozległej wiedzy na temat inwestowania;
- możliwość utworzenia wielu różnych celów inwestycyjnych, dla każdego z nich klient definiuje swoją własną nazwę i określa okres inwestycji;
- po wypełnieniu ankiety i zawarciu z bankiem umowy klient może otrzymać rekomendację nabycia jednego z funduszy Millennium TFI dostępnych w ramach usługi doradztwa inwestycyjnego. Rekomendacja wydawana jest odrębnie dla każdego celu;
- swoje cele klient może monitorować w systemie internetowym Millenet i w aplikacji mobilnej, ma też stały dostęp do swoich środków – a w ramach usługi przyjmowania i przekazywania zleceń może składać zlecenia zamiany lub odkupienia części lub całości inwestycji;
- usługa jest darmowa, klient nie ponosi kosztów za wydanie rekomendacji, czy złożenie zlecenia zgodnie z wydaną rekomendacją ani też za realizację zleceń stałych w ramach usługi przyjmowania i przekazywania zleceń;
- usługa została przygotowana przez wykwalifikowanych ekspertów i jest na bieżąco przez nich monitorowana.
Bank planuje wkrótce wprowadzić również monitoring celów klienta polegający na tym, że w określonych przypadkach wydawana będzie aktualizacja rekomendacji, tym samym klient będzie posiadał wsparcie doradcze nie tylko na starcie, ale przez cały okres trwania inwestycji.