DomData AG usprawnia obsługę kredytową administracji lokalnej w Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK)

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bgk.250xW banku BGK trwa wdrożenie systemu informatycznego, który usprawni obsługę kredytową jednostek samorządu terytorialnego (JST). Projekt realizuje producent systemu, firma: DomData AG z Poznania.

Do głównych celów bieżącej fazy wdrożenia należą: automatyzacja obsługi kredytowej JST, począwszy  od etapu rozpatrzenia i akceptacji wniosku kredytowego, poprzez wszystkie procesy administracyjne, takie jak: rejestracje umów, zmiany w oprocentowaniu, wypłaty kolejnych transz kredytu, aż po monitoring obsługiwanych umów czy korekty ryzyka, itp.

Celem obecnie realizowanego wdrożenia jest automatyzacja i wsparcie procesu udzielania finansowania jednostkom samorządu terytorialnego, począwszy od sporządzenia oferty poprzez rejestrację, weryfikację i akceptację wniosku na portalu wewnętrznym przez pracownika Banku, a kończąc na przygotowaniu umowy oraz realizacji transakcji. Dodatkowo zostaną dostarczone podprocesy, które mają wesprzeć pracę Banku w obszarze obsługi udzielonych kredytów, to jest w zakresie monitoringu transakcji czy aneksowania obsługiwanych umów. – mówi Katarzyna Grabia, analityk biznesowy DomData AG.

Obecne prace są rozwinięciem wdrożonego uprzednio w Banku systemu Ferryt Enterprise Platform, służącemu usprawnianiu procesów biznesowych i zapewnieniu narzędzi do ich modelowania, modyfikowania oraz optymalizacji. System Ferryt zapewnia również obieg i archiwizację wszystkich dokumentów pojawiających się w Banku.

Źródło: DomData AG