DNB Bank Polska: klienci korporacyjni mogą już korzystać z nowej bankowości internetowej
Cyfryzacja to słowo odmieniane w instytucjach finansowych przez wszystkie przypadki. Bankowość mobilna, nowe modele biznesowe oparte o blockchain, technologie takie jak sztuczna inteligencja czy machine learning to tylko niektóre z nowych rozwiązań. Wraz z nimi wzrastają oczekiwania klientów. Badanie Financial Brand wskazuje, że dla 84 proc. sektora bankowego obsługa klienta jest jednym z priorytetów o znaczeniu strategicznym. Zgodnie z tym trendem DNB Bank Polska stworzył nową platformę do bankowości internetowej dla klientów korporacyjnych DNB On. Cechują ją przede wszystkim praktyczne rozwiązania, bezpieczeństwo i przejrzysty wygląd.
Czytaj także: EuroRating podwyższył rating kredytowy DNB Bank Polska >>>
Kluczowe obszary cyfrowej bankowości
Skandynawskie podejście do bankowości jest w DNB Bank Polska widoczne na każdym kroku. Nieprzypadkowo, jest on częścią banku DNB – największej norweskiej grupy finansowej, którą wyróżniają wysokie długoterminowe ratingi oraz najwyższe indeksy satysfakcji klientów (por. Greenwich Customer Satisfaction Index). Jest to szczególnie istotne, biorąc pod uwagę specyfikę rynku. Bankom jest statystycznie trudniej spełnić oczekiwania klientów niż firmom z innych branż.
– Powstanie DNB On to odpowiedź na rosnące wymagania naszych klientów oraz regulacji zewnętrznych obejmujących sektor bankowy. Obsługujemy głównie podmioty z sektora komunikacji i technologii, motoryzacji, sektora energetycznego oraz publicznego. Są to zazwyczaj ogromne firmy, które dziennie wykonują wiele skomplikowanych operacji bankowych. Wymagają one funkcjonalnych i bezpiecznych rozwiązań, a nasz nowy system im je gwarantuje – mówi Łukasz Kuć, Dyrektor Departamentu Bankowości Transakcyjnej w DNB Bank Polska.
Przyjazny interfejs
W przypadku DNB On, skandynawskie standardy przekładają się przyjazny interfejs. Jego intuicyjność i możliwość konfiguracji to jedna z kluczowych zalet. – Interfejs użytkownika został zaprojektowany przez zespół UX, co zostało poprzedzone cyklem warsztatów poświęconych zebraniu realnych potrzeb od odbiorców końcowych – mówi Daniel Wais, Kierownik Projektu w DNB Bank Polska. – Udało się nam połączyć ze sobą na pozór sprzeczne podejścia. Z jednej strony DNB On dostarcza klientom wiele spersonalizowanych informacji. Z drugiej strony charakteryzuje go prostota i intuicyjna obsługa. W zależności od preferencji użytkownicy mogą korzystać z kilku pulpitów – dodaje Łukasz Kuć.
Trzy profile do wyboru
Klienci mają do wyboru trzy profile: operacyjny, akceptacyjny i ogólny. Ze względu na wygodę użytkowników elementy pulpitu są łatwe w modyfikacji. Pliki z płatnościami można wygodnie importować dzięki funkcji przeciągnij i upuść (drag and drop). Dużym udogodnieniem jest także ekran do definiowania przelewów. Wprowadzenie rachunku źródłowego oraz numeru rachunku odbiorcy pozwoli systemowi samodzielnie rozpoznać typ transakcji.
Najwyższe standardy bezpieczeństwa
DNB On spełnia także najwyższe standardy bezpieczeństwa, co dla banku jest priorytetem. To odpowiedź na rosnącą niepewność klientów odnośnie bezpieczeństwa danych. Theft Resource Center wskazuje, że usługi cyfrowe to w bankach obszar najbardziej narażony na cyberataki. Podwójne sposoby weryfikacji użytkowników DNB On oraz pozostałe mechanizmy sprawiają, że użytkownicy nie muszą obawiać się o dochowanie zasady poufności informacji.