Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
SafeBank 2025
9 grudnia 2025 r.
Pozostało:
2dni
22godzin
5minut
II Kongres Bankowości Zrównoważonego Rozwoju 2025
10 grudnia 2025 r.
Pozostało:
3dni
22godzin
5minut
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
100dni
22godzin
5minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG | Technologie i innowacje

Czterdziestolatkowie najbardziej aktywnymi inwestorami w Aion Banku

26.10.2021 06:00 | Aion
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Czterdziestolatkowie najbardziej aktywnymi inwestorami w Aion Banku
Fot. Aion Bank
Globalne inwestycje Aion Banku są najczęściej wybierane przez 40-latków, stanowiących jedną trzecią wszystkich użytkowników platformy. Ich średni portfel jest prawie dwa razy wyższy niż średnia wszystkich inwestorów, która wynosi ponad 5 000 euro, czytamy w informacji prasowej banku.

Aion Bank wystartował w sierpniu tego roku i jako pierwszy w Polsce zaoferował w pełni mobilną bankowość, w modelu subskrypcyjnym. Oprócz kont oszczędnościowych daje dostęp do globalnej platformy inwestycyjnej z poziomu aplikacji mobilnej.

Pomimo niskiego progu wejścia w Aion Globalne Inwestycje – wynoszącego 20 euro – blisko połowa klientów przeznaczyła na ten cel ponad 1 000 euro, podczas gdy średnia wartość portfela jest dużo wyższa i wynosi ponad 5 000  euro.

Mężczyźni inwestują średnio dwukrotnie więcej środków niż kobiety i stanowią 93 proc. wszystkich inwestorów.

Czytaj także: Klienci Aion Banku chcą Blika i chcą inwestować w spółki nowej gospodarki

Czterdziestolatkowie najczęściej i najwięcej inwestują

„Profil naszego klienta  przeczy stereotypowi, że tylko młodzi klienci są aktywnymi inwestorami wykorzystującymi aplikacje dostępne z poziomu smartfona. Najaktywniejszymi użytkownikami naszej cyfrowej platformy do globalnych inwestycji są klienci w wieku 40-49 lat.” – mówi Karol Sadaj, Country Head Aion Banku w Polsce, i dodaje:

„Czterdziestolatkowie są nie tylko najliczniejszą grupą, bo stanowią aż 33 proc. inwestorów, ale ich portfele mają najwyższą średnią wartość i najbardziej dynamiczny profil ryzyka, a co za tym idzie szukają potencjalnie wyższego poziomu zwrotu z inwestycji.”

Dostęp do platformy inwestycyjnej Aion Banku jest poprzedzony obowiązkową ankietą – rozszerzoną o pytania behawioralne, tak aby precyzyjnie ocenić skłonność do indywidualnego ryzyka użytkownika.

Czytaj także: Aion Bank chce mieć w tym roku w Polsce 30 tysięcy użytkowników

Czterdziestolatkowie inwestują w nowoczesne spółki technologiczne

Według danych banku, czterdziestoletni użytkownicy aplikacji dwa razy częściej i blisko trzy razy więcej inwestują w portfel Globalne Inwestycje, niż np. osoby w wieku 30-34 lat. Ich średni portfel jest prawie dwa razy większy niż średnia dla wszystkich inwestorów.

Klienci banku, reprezentujący tę grupę, najczęściej inwestują w portfele skupione na globalnych wzrostach gospodarek i nowej post-pandemicznej rzeczywistości, gdzie można zainwestować w fundusze ETF obejmujące obligacje krajów strefy euro, akcje kluczowych spółek ze światowych rynków finansowych: USA, Europy, Azji i rynków wschodzących, m.in Toyotę, Samsung, Nestle, Facebook czy Apple oraz digitalizację, sztuczną inteligencję, robotykę, zdrowie i czystą energię: m.in. Microsoft, Google, Visa czy Zoom.

Czytaj także: Aion Bank i Allegro Pay łączą siły w sektorze e-commerce

Źródło: Aion
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Aion BankESG / Environmental, Social and corporate GovernanceInwestycje
Autor
Źródło Aion
Partner działu
logo Systemy Wymiany Informacji
Platforma ESG BIK
Nowy standard dla sektora bankowego

Polecamy

Spotkanie świąteczne środowiska bankowego – 4 grudnia ‘25. Tadeusz Białek. Źródło: ZBP
Wydarzenia
Spotkanie świąteczne środowiska bankowego, 4 grudnia ‘25
globus na tle tablicy wskaźników
Z rynku finansowego
Allianz Trade o polityce pieniężnej na rynkach wschodzących
budynek Sejmu, flaga, drzewa
Z rynku finansowego
Sejm za utworzeniem Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności w ramach KPO
Świąteczny Portfel Polaków 2025
Z rynku finansowego
Świąteczny Portfel Polaków 2025: planujemy większe wydatki, choć realne koszty spadły

Najnowsze

Citi Handlowy logo przed budynkiem
Z rynku finansowego
Bank Handlowy z zezwoleniem KNF na podział i sprzedaż działalności detalicznej
smartfony, banknoty
Bezgotówkowo
Express Elixir: 7 listopada ’25 przetworzono 2,58 mln przelewów natychmiastowych o wartości 1,76 mld zł
TechEU, grafika
Gospodarka
KPK UE: TechEU to przełomowa inicjatywa, wzmocnienie dla innowacji w Unii Europejskiej
prezes Banku Pekao Cezary Stypułkowski
Gospodarka
125 mln euro kredytu dla Pekao Leasing na rozwój MMŚP od Banku Rozwoju Rady Europy
grafika, przelewy natychmiastowe w euro
Bezgotówkowo
PKO BP udostępnił przelewy natychmiastowe w euro dzięki Euro Express Elixir
Adam Glapiński, grudzień 2025
Z rynku finansowego
Prezes NBP: stopa na poziomie 4 proc. jest dobrym poziomem i może pozostać dłużej
ZPF: IV Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
Z rynku finansowego
ZPF zaprasza na IV. Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
napis OFE, tło banknoty
Z rynku finansowego
Aktywa OFE w listopadzie ’25 zmalały m/m o 0,1 proc. do 281,5 mld zł

Zobacz także

Prezentacja programu rozwojowego „Kobiety w Finansach” w Rotundzie PKO BP. Źródło: ZBP
ESG
„Kobiety w Finansach” – wspólny program rozwojowy ZBP, Komitetu ZBP ds. DEI i SGH
Stacja ładowania, elektryki, Galeria Krakowska. Źródło: Powerdot
ESG
Nowy rekord – 2 152 metry dzielą średnio najbliżej sąsiadujące stacje ładowania elektryków
Joanna Erdman
ESG
ING przekazał 1 mln zł dla start-upów i młodych naukowców na innowacje wspierające zdrowie
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}