Comperia.pl, pierwsza w Polsce porównywarka finansowa wchodzi na giełdę

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

comperia.01.250Już w najbliższy poniedziałek, 5 grudnia, na rynku New Connect zadebiutuje Comperia.pl S.A. - pierwsza i największa w Polsce internetowa porównywarka finansowa. Spółka, która umożliwia codziennie polskim internautom wybór najlepszych produktów spośród ponad 1,5 tys. ofert banków, pośredników, firm leasingowych i TFI, planuje zakończyć 2011 rok zyskiem 1,15 mln zł, trzy razy wyższym niż wypracowany w 2010 roku.

Do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect wprowadzone będzie 124 tys. akcji Comperia.pl S.A. serii B i 121,4 tys. akcji serii C, o wartości nominalnej 10 groszy każda. Wcześniej, na przełomie sierpnia i września akcje spółki serii C, stanowiące ok. 9 proc. kapitału, były przedmiotem emisji prywatnej o wartości 1 mln zł. Środki pozyskane wówczas od inwestorów posłużą spółce do sfinansowania strategicznych projektów rozwojowych – uruchomienia narzędzi porównywania produktów ubezpieczeniowych i dalszego rozwoju programu partnerskiego ComperiaLead.

Intensywne działania rozwojowe i inwestycyjne Comperia prowadzi już nieprzerwanie od początku 2010 roku. W tym czasie spółka potroiła tak zatrudnienie, jak i skalę wypracowywanych wyników. Na koniec 2011 roku Comperia planuje osiągnąć 3,25 mln zł przychodów i 1,15 mln zł zysku netto, w stosunku do odpowiednio 1,5 mln zł przychodów i 430 tys. zł zysku netto na koniec 2010 roku. Kluczowymi dla wzrostu spółki w 2011 roku projektami było odświeżenie portalu Comperia.pl, ale przede wszystkim wdrożenie w lipcu 2011 programu partnerskiego. W ciągu zaledwie 5 miesięcy funkcjonowania ComperiaLead zyskał ok. 500 partnerów – wydawców internetowych, którzy wykorzystują narzędzia porównywarki na swoich stronach.

– Comperia jest dziś silną, rentowną organizacją, która dynamicznie się rozwija na bardzo perspektywicznym rynku. W ciągu 4 lat działalności potwierdziliśmy, że mamy pomysł na biznes i potrafimy rozwijać się również w trudnych warunkach ekonomicznych – podkreśla Bartosz Michałek, Prezes Zarządu Comperia.pl S.A. – Mamy duże ambicje, zdobyliśmy już wiele cennych doświadczeń i chcemy rosnąć jeszcze szybciej.

Spółka chce utrzymać aktualną dynamikę wzrostu przede wszystkim poprzez dalszy rozwój oferowanych obecnie usług, ale również dywersyfikację biznesu. W 2012 roku Comperia zaoferuje swoim użytkownikom możliwość porównywania produktów ubezpieczeniowych. Kolejnym strategicznym projektem ma być udostępnienie porównywarki produktów finansowych na urządzania mobilne.

Źródło: Clear Communication Group sp. z o.o.