Co trzecia operacja bankowa na smartfonie dokonywana jest za pomocą BLIK

Co trzecia operacja bankowa na smartfonie dokonywana jest za pomocą BLIK
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Polacy skorzystali z BLIK-a ponad 18,5 mln razy w drugim kwartale 2018 roku, co oznacza, że blisko co trzecia operacja bankowa na smartfonie realizowana jest w ten sposób, podał Polski Standard Płatności (PSP), operator BLIK-a.

Polacy skorzystali z #BLIK ponad 18,5 mln razy w drugim kwartale 2018 r. @BLIKmobile

„BLIK zamykał drugi kwartał 2018 roku z kolejnymi rekordami – suma transakcji z pierwszego półrocza, wynosząca 33 mln, praktycznie zrównała się z wynikiem za cały 2017 rok. Według najnowszych danych, z kwartału na kwartał rośnie również udział BLIK-a w ogóle operacji wykonywanych za pośrednictwem bankowości mobilnej” – czytamy w komunikacie.

Według danych PRNews.pl, cytowanych w komunikacie, klienci trzynastu największych polskich banków wykonali w drugim kwartale 2018 roku 65 mln operacji z poziomu smartfona. W ich skład wchodzą także płatności BLIK-iem w sklepach stacjonarnych oraz internecie, wypłaty i wpłaty w bankomatach, a także przelewy na numer telefonu. Tym samym ponad 28% wszystkich operacji bankowości mobilnej w minionym kwartale to BLIK.

Wygoda, bezpieczeństwo i dostępność

„Rosnący udział BLIK-a wśród transakcji, które wykonujemy za pomocą bankowych aplikacji, wskazuje, że coraz więcej Polaków zna nasz system płatności i coraz chętniej korzysta z jego różnych funkcji. Na popularność BLIK-a na pewno wpływa jego wygoda, bezpieczeństwo i dostępność w praktycznie wszystkich polskich bankach. Wszystkie te elementy sprawiają, że BLIK staje się pierwszym płatniczym wyborem, a jak pokazują dane z banków – napędza także transakcyjność aplikacji mobilnych” – powiedział prezes PSP Dariusz Mazurkiewicz, cytowany w komunikacie.

W minionym kwartale wykonano o 83% więcej operacji w aplikacjach bankowych niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (pod uwagę brane są wszystkie transakcje – płatności, przelewy, zlecenia stałe, polecenia zapłaty czy zakładanie lokat z poziomu aplikacji mobilnej banku). W przypadku BLIK-a transakcji w II kw. 2018 roku było o 166% więcej niż w II kw. 2017.

BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIK-a mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole, Pekao SA, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe.

Źródło: ISBnews